Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film i iPod?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur fan gör jag? Fattar bara inte. Har det nåt med Quick Time att göra? Måste jag konvertera filmen först? Snälla hjälp mej med tips!

Visual Hub gör jobbet!

Men den funkar bara till Mac, jag har PC!

Get a Mac!!
Gör en sökning på google!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 19:26
Ursprungligen av hardrocker:

Hur fan gör jag? Fattar bara inte. Har det nåt med Quick Time att göra? Måste jag konvertera filmen först? Snälla hjälp mej med tips!

Det enklaste är att dra in filmen i iTunes. Väl inne i iTunes höger-klickar du och väljer "Konvertera till iPod". Tag bort den gamla versionen.

Det tar en stund, men det funkar!

Ursprungligen av bengtb:

Det enklaste är att dra in filmen i iTunes. Väl inne i iTunes höger-klickar du och väljer "Konvertera till iPod". Tag bort den gamla versionen.

Det tar en stund, men det funkar!

Jag gjorde det nu, och mycket riktigt, det funkade. Men det blev inget ljud! Knäpptyst, blev det. Varför är det så då?

Det blir inget ljud nån gång. Och alla filmer går inte att dra in i iTunes. Nån som sitter på en lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 22:37

Ladda hem Videora iPod Converter. Funkar bra med windows. Annars tycker jag att iSquint är bäst. (Quicktime måste finnas på datorn för att filmerna skall gå att lägga in i iTunes, knäppt eftersom man aldrig använder det programmet.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-24 10:23

Hej..

Jag använder mig av en pc datorn på jobbet och har lagt in handbrake för att konvertera en utbildningsfilm som jag ska ha med mig i ipoden när jag reser.

Jag har en ipod video.
Jag konverterar filmen efter de automatiska inställningarna för ipod high-rez. Men när jag kommer hem och ska synca itunes med poden så får jag felmess att min ipod inte stödjer videoformatet.
Jag har testat att konvertera till olika format och med olika program men får samma felsvar. Är det någon som kan guida mig rätt?
(senaste formatet jag testade var .m4v)
Tacksam för svar
Stefan

I iTunes står det att:
"iTunes spelar upp QuickTime-kompatibla filer med filtilläggen ”.mov” och ”.mp4”)."

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-25 23:15

bra, innan jag gick hem i fredags satte jag handbrake på att konvertera till quicktime format. Då borde det funka men andra ord.

Tack för svar.

Film från DVD

Kan man anända ovanstående program om man ska konvertera en film direkt från en DVD in till iPoden?
Typ som när iTunes läser CD-skivor

Ursprungligen av Mathias R:

Kan man anända ovanstående program om man ska konvertera en film direkt från en DVD in till iPoden?
Typ som när iTunes läser CD-skivor

Tror att Handbrake fungerar för det. Du kan kolla själv här om det stämmer: HandBrake

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-30 08:05

Handbrake är ett ypperligt program, det är bara att välja till vilken typ av spelare (Ipod) man vill koda om dvd till, en 2 timmars film brukar bli ca 1,4 gb stor. Bör tilläggas att filmen blir lite stympad, men om man väljer bort undertext tänker man inte så mycket på det. Det är bara att dra in den omkodade filmen i Itunes för att sedan synka den med Ipoden, och vips så kan man se film.

Sök på videora ipod converter på google, ladda ner det och konvertera de flesta olika filformat till en rad olika format som stöds av Ipod.

Ursprungligen av uzipop:

Sök på videora ipod converter på google, ladda ner det och konvertera de flesta olika filformat till en rad olika format som stöds av Ipod.

Rådet om Videora står redan i #8 men är kanske värt att påminnas om.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-08 22:32

jag hoppar in här, jag undrar om man kan kolla på film i ipod classic? Det borde väl gå med en 60gb?

Jag har nämligen en massa mp4 filer som inte funkar för att" denna ipod kan inte spela de här filerna" vilket fick mig att tro att den kanske var för gammal?

Ursprungligen av Zemzem:

jag hoppar in här, jag undrar om man kan kolla på film i ipod classic? Det borde väl gå med en 60gb?

Jag har nämligen en massa mp4 filer som inte funkar för att" denna ipod kan inte spela de här filerna" vilket fick mig att tro att den kanske var för gammal?

iPod Classic har bara funnits som 80, 120 och 160 GB. Du ger oss lite för lite information för att kunna avgöra vilken iPod du har. 60 GB har funnits både i varianter som klarar och inte klarar video.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-12 13:36
Ursprungligen av Zemzem:

jag hoppar in här, jag undrar om man kan kolla på film i ipod classic? Det borde väl gå med en 60gb?

OM de är en iPod Classic du har så klarar den video.

1
Bevaka tråden