Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Existerar sms som betalningsmedel i Sverige ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte jag skulle göra slut på ca. 600 kronor som ligger i min ringpott. Porterar numret, och då förlorar man allt.
Någon som har tips om produkter/tjänster som går att handla med sms.
SL i Stockholm känner jag till - men då får man åka utav bara f.....
Skänka bort går ju också - sms till välgörenhet. Det kanske slutar med det.
Någon som har en ide´?

Medlemskort på QX - Sveriges största Community för HBT kanske

Kanske inte , men man kan visst betala via SMS...

Ursprungligen av Goflorp:

Medlemskort på QX - Sveriges största Community för HBT kanske

Kanske inte , men man kan visst betala via SMS...

Tror att SMS står för något annat där..... i så fall betala med....:cool:

Röda Korset eller annan välgörenhet är väl det som känns bäst i dessa juletider.O:-)

Eller så byta/skaffa ett andra SIM-kort och skicka det nuvarande till någon annan, ja tex till.....mig. Men det fungerar kanske inte ?;)

Ursprungligen av adress@mac:

Tror att SMS står för något annat där..... i så fall betala med....:cool:

Det är nog S&M du tänker på

Köp platina på Playahead. Vet inte vad det är, men min lillasyster tjatar om det jämt

Men som sagt, Röda Korset förtjänar dom där pengarna, jag skulle utan tvekan skänka dom til Röda Korset.

Annars:
Köp kondomer: Kondomer via SMS från kodd.se
Köpa artiklar på M3: M3 - Digital World. Störst i Sverige på nya heta produkter - En del av IDG.se
Köp en knapp: Knappar med ditt eget motiv!

Kan man inte köpa supporter på 99.se? Förläng den.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-05 10:54

Cancerfonden går också att skänka till via SMS Cancerfonden - Ge en gÃ¥va

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-05 11:06

i Malmö kan man betala bilparkering med SMS på många ställe, finns säkert i övriga landet också om man kollar runt.

Ursprungligen av Mija:

i Malmö kan man betala bilparkering med SMS på många ställe, finns säkert i övriga landet också om man kollar runt.

i Götlaborg med.

Fast det blir ju lite dumt.. skall man lägga i fem tusen spänn då och låta sin bil stå på samma parkering i en månad ?

Äh, sätt in rubbet på Cancerfonden eller nåt sånt så kan du sova extra gott såhär i juletid.

Jag och många andra kommer dessutom att anse att du är ett moraliskt föredöme och värd vår beundran.

Stadsmissionen kanske har ngt? De gör skillnad på liv och död för uteliggarna i våra storstäder. Personalen i kyrkan här i Biskopsgården blir mordhotade varje jul eftersom de delar ut ett antal matlådor till Jul. När de är slut börjar mordhoten komma.

Bilden nedan från stadsmissionen.se (snygg lur va?)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-12-05 20:02

Finns betaltoaletter som man betalar med sms, att betala en massa sådana vore lustigt för personerna som står utanför dem. Helt plötsligt piper de till och det blir grönt...

1
Bevaka tråden