Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar printserver som jag tror?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En sån här printserver:
D-Link DP-300U Fast Ethernet 3-Port Print Server

...innebär den att jag kan koppla skrivaren till den och sen koppla servern till min trådlösa router - och därmed skriva ut trådlöst? Det är vad jag försöker åstadkomma iaf.

(Jag hajar att skrivaren måste stå i närheten av routern i så fall).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-27 02:02

Den printserver du tittar på inte trådlös i sig själv. Du måste koppla den med en nätverkssladd till wifi-routern.

Om du menar att du kopplar printern till printservern med en sladd och kopplar printservern med en sladd till din trådlösa router, och sen kan ha en trådlös laptop (eller bordsdator) kopplad till routern, så är svaret: Ja!

Vill du däremot ha en trådlös printserver (som du alltså inte behöver plugga in med nätverkskabel i routern) så behöver du nånting i stil med en DPR-1260 från samma företag.

...men den printservern måste förståss fortfarande kopplas in i skrivaren med en usb-sladd... helt trådlöst blir det aldrig!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-27 02:21

Vad har du för router? Många har inbyggd skrivarserver redan.

Min har inte det tyvärr, därav letandet efter en server. Blir nog trådlös, annars måste printern stå i sovrummet bredvid routern... :/

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-27 20:45

Ethernet tillåter upp till 100m sladd...

Jag vill kunna stänga sovrumsdörren....

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-30 18:35

Går att borra i väggar

Tänk om jag bor i betongbunker då?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-30 21:01

Slagborr alternativt något sprängämne!

Ursprungligen av ahmedmo:

Slagborr alternativt något sprängämne!

Kimit80 kanske?

Jag har en polare som när han jobbade på ett företag som drog mkt nätverkskabel genom väggar använde en Hilti modell sketstor. Den drog ett 20cm långt hål, 20mm grovt genom en betongvägg på ett par minuter. Som att borra i smör....

Men allvarligt. Jag bor i Biskopsgården. Den dag jordbävningen kommer räds jag icke! Betongen här är så hård att man tror att man träffar armeeringen hela tiden.

Första Skil-maskinen pensionerades snabbt.

Bosch hade en bra pryl, en slaghammare med STS-fäste på borren.
Man kan också köra den som en brotch för att ta bort kakel etc.
1695:-, värd varenda spänn. En packe STS-betongborr för 150:-. Guld.

Köp rktiga grejer. Biligast så.

En äldre AirPort Base Station fungerar utmärkt som printserver til en USB skrivare både till Mac och PC. Trådlöst och trådbundet. Jag har flera stycken för 495 SEK per styck.

Ingen kabeldragning och så får du en trådlös accespunkt på köpet....

1
Bevaka tråden