Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spricka i tangent, MacBook late 2008

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte precis att min "D" tangent har en spricka! Mycket märkligt, inte sett det förrän nu, eller var snarare så att jag kände det.
Vad kan detta bero på? Har inte haft datorn mer än 1 dryg vecka, och vet att det inte var där när jag fick den.

Slagit för hårt på tangenten? Låter märkligt. Tillverkningsfel på plasten?
Är detta ett garantiärende? För det känns inte kul att en tangent spricker redan efter en vecka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-25 12:26

Gå till stället du köpt den på (eller ring Apple om du köpte direkt från dom) och klaga. Datorn är ju så pass ny att du knappast kan ha skrivit sönder tangenten.

Visa bild

Vart i kontakt med en Apple verkstad, och dom löser problemet.
Dock börjar man ju fundera på vad felet kan vara? Tankarna går osökt in på de plastproblem den förra MacBooken hade, hoppas att detta inte är något som sprider sig.

Fick tillbaka datorn i början av veckan, utbytt topcase. Känns lite tråkigt att det skulle hända så tidigt, men skönt att det blev åtgärdat snabbt.
Dock är inte det nya topcaset "perfekt" heller, då det på vissa tangenter finns små prickar som man kan känna när man skriver, men det slits väl bort.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-12-03 20:41
Ursprungligen av Marcus_R:

Fick tillbaka datorn i början av veckan, utbytt topcase. Känns lite tråkigt att det skulle hända så tidigt, men skönt att det blev åtgärdat snabbt.
Dock är inte det nya topcaset "perfekt" heller, då det på vissa tangenter finns små prickar som man kan känna när man skriver, men det slits väl bort.

På vilka tangenter er det "prickar"? Det skulle väl inte råka vara "f" och "j"?

Ursprungligen av smurf:

På vilka tangenter er det "prickar"? Det skulle väl inte råka vara "f" och "j"?

Haha, tack för den "idiotförklaringen"

Nej, det jag syftar på är små, små svarta prickar, känns lite som att de kommit färg eller liknande, men inget som stör direkt, bara en observation.

1
Bevaka tråden