Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställt nytt batteri - hälsa försämras snabbt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-24 14:27

Hej!

Bytte ut mitt gamla MBP batter efter att det, inte ens efter ett år, var nere på 30% hälsa. Fick runt 30-40 min batt. ur datorn som max vid full laddning.

Fick ett nytt batteri från Apple för en månad sedan. Är redan nere på 95% hälsa och 5338mAh ! Är det normalt att det går såhär snabbt?!

För övrigt gick bytet väldigt kasst. Har Apple Care. Beställer nytt batteri, _måste_ reservera pengar på mitt kort - fast jag har Apple Care - för att dom ska skicka. Ok då, är väl schysst att dom skickar och att man inte behöver iväg med hela datorn etc.

Lämnar tillbaka mitt gamla batteri - i god tid - Apple drar ändå pengar från mitt konto. Säger ingenting, ringer inte, frågar inte, mailar inte, bara antar att jag inte skickat batteriet till dom! Pratar med fraktbolaget, dom är fullt medvetna om att dom fått batteriet, rätt datum, lev. till apple, allt gått rätt.

Pratar med Apple. JAG ska behöva scanna ett kvitto från fraktbolaget - vilket jag aldrig fick något. Mailar apple och berättar om detta, ber dom, snällt, att ringa fraktbolaget för att få "bevis" eftersom dom gladeligen intygar att dom hämtat mitt batt. En hel vecka senare, inga pengar och inte hört från Apple.

Apple Care........ förbannad. Bara en varning. Kasta lite skit etc. Tror ni det händer något iaf. man anmäler transaktionen till Visa? Ska behöva låna ut pengar till Apple........ tsss.........

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-24 15:48

Nej, det var olyckligt. Jag gjorde samma sak. Visserligen drog Apple pengarna, men jag fick dom åter när Apple fick batteriet från DHL/FedEx/etx. Så det funkar om bara speditören sköter sitt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-24 20:33

Jag kommer ihåg när jag skulle skicka tillbaka nått till Apple och bad budfirman om ett mottagningsbevis som intygar att de tagit emot paketet. Killen stirrade på mig som om jag kommit med ett skamligt förslag och var tvungen att ringa sin chef för att fråga vad det var frågan om! Efter 10 minuters samtal skrev han ner nått oläsligt på min lapp och stack med en bister min. Mycket märkligt. Det borde vara vardagsmat för de större budfirmorna som Apple anlitar.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-24 20:38
Ursprungligen av LarsW:

Fick ett nytt batteri från Apple för en månad sedan. Är redan nere på 95% hälsa och 5338mAh ! Är det normalt att det går såhär snabbt?!

Min erfarenhet är att batteriet kan uppföra sig lite konstigt och att batterihälsan kan hoppa lite upp och ner. Jag hade förra veckan en maxkapacitet runt 4800 mAh, efter lite användning av batteriet är jag nu uppe i 5354 mAh.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-12-16 10:15

Har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar.

Flera samtal med Apple. Lovat flera gånger... skicka tillbaka pengarna. har inte hänt. Lovat att ringa, maila har dom också... icke. Ingenting. Pratade med en manager nu senast.

Tjänar inte så mycket pengar och kan inte köpa alla julklappar nu. Jätte kul att behöva låna....

Senaste besked är att det kommer ta "7-10 arbetsdagar" att ge tillbaka mina pengar. Två veckor med andra ord... så blir väl inte att handla i mellandagarna heller.

Blev erbjuden 270kr hos Apple - Iaf jag handlar för 1200. Oj... kul... är inte sugen på att handla hos Apple just nu direkt.

Fick tillslut erbjudande att få pengarna tillbaka för _den återstående_ tiden av Apple Care. Kul - det är ju verkligen _I SLUTET_ av garantiperioden, har ett år kvar, man vill vara utan garanti. Det är tiden som varit dom klantat sig dessutom...

Otroligt förbannad. 3500... "ger dig 3 års support i världsklass"

1
Bevaka tråden