Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nylens.nu

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-19 15:46

Vrid tillbaka klockan fyra dagar och du får releasedatumet för Nyléns Festorkesters nya webbplats. Som PR-ansvarig i bandet har jag tagit på mig uppgiften att stå för hela utvecklingen av sidan. Jag har kört igenom sidan i Browser Shots och verkar rent generellt få ett positivt resultat (det man alltid reagerar över är ju de maskiner som inte använder ClearType eller liknande).

Är på jakt efter lite utomstående feedback, på allt från kod, layout, till funktioner och grafik. Vad bör läggas till, vad kan tas bort, vad behöver finslipas?

Det enda jag själv har i åtanke är att minska ned menyn på bredden (under utvecklingen kom jag på att vi behövde en sektion om bandet, därav den något udda storleken) samt att börja arbeta efter mod_rewrite för URL:ernas skull.

Nyléns Festorkester | Hem

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-19 16:39

Det här skulle göra susen om du vill slippa den vita ram som dyker upp kring länkar.

html {
	outline: none;
}

Mvh
// Pontus

Jätte fin layout! Koden är lättläslig men kan indenteras lite bättre. Annars är det härligt att se att någon kommenterar, själv är jag kass på det. Det ända jag inte gillar är den där ljusblåa bakgrunden. Känns lite konstigt då den avsmalnar i toppen. Jag är ny inom webbutveckling så det här är all kritik jag kan ge dig. Lycka till och bra jobbat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-19 17:47
Ursprungligen av poba:

Det här skulle göra susen om du vill slippa den vita ram som dyker upp kring länkar.

html {
	outline: none;
}

Mvh
// Pontus

Se där, visste jag inte ens att man kunde. Man lär sig något nytt varje dag.

Ursprungligen av muckbuck:

Jätte fin layout! Koden är lättläslig men kan indenteras lite bättre. Annars är det härligt att se att någon kommenterar, själv är jag kass på det. Det ända jag inte gillar är den där ljusblåa bakgrunden. Känns lite konstigt då den avsmalnar i toppen. Jag är ny inom webbutveckling så det här är all kritik jag kan ge dig. Lycka till och bra jobbat.

Tackar.
Jo, precis. Jobbar med att städa upp i koden en aning och att indentera vettigare. Framför allt i CSS-koden. Även kommentarerna ska ses över, då de inte är fullständiga än.

edit: Det där verkade inte funka alls.

Senast redigerat 2008-11-19 18:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-23 01:17

Snyggt, klart och rent

Det enda jag kan komma med är att texterna blir lite svårlästa med så litet radavstånd. Öka på och det underlättare för oss besökare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-23 02:08

Tack för det, Katinka. Lade en line-height på 16px. Hoppas att det duger.
Har även smällt in mod_rewrite för URL:ernas skull.
Nästa steg blir att göra tre tabbar på kontaktsidan för kontaktuppgifter, gigkalender och FAQ.

1
Bevaka tråden