Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur är det att handla från "International orders"?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nu har jag sökt och läst allt om "international orders" både här och på macworld.

alla trådar däremot svävar ut i andra saker om iPhone och vad den kan och inte kan.
ingen tråd handlar konkret om international orders. hur är det att handla där ifrån, hur är kvaliteten på iPhone man får hem, hur är det med tull och sådant och vad bör man tänka på när man handlar därifrån. ska man "declare as gift" eller rentav "declare as full value". vad är "worldphone, unlocked", vilken firmware är med i telefonen?

många frågor och jag tror ni har många svar, alla ni som köpt från international orders!!!

jag ska köpa en 8 Gb eller 16 Gb, första generationen, ingen 3G alltså.

tacksam för svar | pm

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-08-14 15:58

Bra tråd. Börjar också fundera över på att köpa en första generationens iPhone i väntan på unlock för 3G och med tanke på begagnatpriserna verkar International Orders vara en klart alternativ...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-15 09:57
Ursprungligen av reklamkillen:

nu har jag sökt och läst allt om "international orders" både här och på macworld.

alla trådar däremot svävar ut i andra saker om iPhone och vad den kan och inte kan.
ingen tråd handlar konkret om international orders. hur är det att handla där ifrån, hur är kvaliteten på iPhone man får hem, hur är det med tull och sådant och vad bör man tänka på när man handlar därifrån. ska man "declare as gift" eller rentav "declare as full value". vad är "worldphone, unlocked", vilken firmware är med i telefonen?

många frågor och jag tror ni har många svar, alla ni som köpt från international orders!!!

jag ska köpa en 8 Gb eller 16 Gb, första generationen, ingen 3G alltså.

tacksam för svar | pm

Det skrevs en hel del om det här i våras. Alla var i princip nöjda med företaget, snabba leveranser.
Tull betalar du inte.
Moms betalar du, därav "vinsten" med att skriva ett lägre värde på paketet. Kommer det bort kan det bli dyrt am man har ett lågt värde....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-15 10:32

Det blir svårt att köpa första generationens iPhone. Men International Orders verkar seriösa. I alla fall har dom som beställt från dom fått paketen.

//Rob

ska det vara så dj...a svårt att svara på en fråga. jag tror att det är många som är intresserade här. eller är ni rädda för att "lagens långa arm" ska komma och ta er???

//pm

p.s jag är inte polis eller så

Ursprungligen av reklamkillen:

ska det vara så dj...a svårt att svara på en fråga.

EN fråga?!?
Det var ju flera och du har fått svar på några av dem.

Citat:

jag tror att det är många som är intresserade här. eller är ni rädda för att "lagens långa arm" ska komma och ta er???

//pm

p.s jag är inte polis eller så

Varför skulle dom göra det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 14:08
Ursprungligen av reklamkillen:

ska det vara så dj...a svårt att svara på en fråga. jag tror att det är många som är intresserade här. eller är ni rädda för att "lagens långa arm" ska komma och ta er???

//pm

p.s jag är inte polis eller så

Du har ju fått svar på frågan?

Jag har beställt från International Orders i februari en iPhone första gen. Var väldigt nöjd. Tog inte ens tre dagar från beställningen till att den har kommit hem till mig. Pålitligt och snabbt.

Någon som har bestält härifrån nyligen?
Jag beställde min iphone 3g för 1 vecka sedan,

Dem svarar inte på telefon, dem svarar inte på mail
Dem har därimot dragit pengarna ifrån mitt konto,
Den har inte skickats, men ordern har ändrats till "ordered"

Har sidan blivigt en scam sida? är andra som har haft problem med den nu på senaste

Ursprungligen av fisknitrox:

Någon som har bestält härifrån nyligen?
Jag beställde min iphone 3g för 1 vecka sedan,

Dem svarar inte på telefon, dem svarar inte på mail
Dem har därimot dragit pengarna ifrån mitt konto,
Den har inte skickats, men ordern har ändrats till "ordered"

Har sidan blivigt en scam sida? är andra som har haft problem med den nu på senaste

har du fått din iphone?

1
Bevaka tråden