Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lödning och lösning mellan box och flera TV apparater

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 19:47

Hej alla glada,

Har vi några lödningsvana och video kunniga medlemmar som kan guida mig lite.

Jag har digital TV från Telia, bara det är lite knöligt, men nu kommer utmaningen:

Jag har en box och tre tvapparater som behöver kopplas ihop.

Igår testade jag någon radiolänk grunka som säde på 2,4 Ghz och den funkade inte så bra, och jag antar att alla dessa radiolänkar håller rätt sviktande kvalité.

Jag har två förslag till lösning:

1. Komponent (R/G/B) samt RCA lödes och kablar göms i redan dragna VP rör i väggar
lödningen är på min nivå.

2. HDMI kabel dras i bef VP rör och lödes vid "destination", jag har kollat på dessa 19 lödpunkter och känner att det är lite tight för mina köttbullefingrar

Givetvis kräver bägge lösningar en spilt och en förstärkare, längsta avstånd är 15 meter.

Vad tror ni??

Har någon en sportmössa om vad jag kan göra enkelt och inte svindyrt.

/Tangen

Senast redigerat 2008-11-17 21:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 21:10

Uppdatering ser nu att en av mina TV apparater inte har komponent ingång, utan "bara":

HDMI
VGA
Komposit
S-Video

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-18 11:05

Frågade samma fråga i /musik ich fick en bra lösning, för framtida sökningar så bifogar jag en länk

http://www.99.se/diy-bygg-reparation/254965-l-dning-l-sning-mellan-box-tv-apparater.html

Då stänger vi här, eftersom svaret finns i den andra tråden, och eftersom korspostning faktiskt inte är tillåtet enligt forumreglerna.

Eventuell fortsättning hänvisas till den andra tråden.

/Mod

1
Bevaka tråden