Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste Safari-uppdateringen kraschar på min iBook

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-15 19:39

Hej

Jag har en iBook G4 med OS 10.4 och senaste safari-uppdateringen kraschar ungefär var tionde minut och ibland oftare än så. Är det någon som upplever samma sak eller har en förklaring varför?

/Björn

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-11-16 08:25

Har du ......... installerat? Min höll på så där tills jag avinstallerade ..........

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-11-16 08:27

....... = P-I-T-H-E-L-M-E-T. Vad är det för löjlig cencur? Klarar den inte Pit?

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-11-16 08:28

Jo, det gjorde den. Hm...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-16 17:14

Så det skulle ha att göra med den lugnande hjälmen? Då får det banne mig vara, jag orkar inte få ögonen sönderblinkade bara för att kunna använda safari.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-16 17:17
Ursprungligen av Bjarte:

Så det skulle ha att göra med den lugnande hjälmen? Då får det banne mig vara, jag orkar inte få ögonen sönderblinkade bara för att kunna använda safari.

Ja så är det.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-16 21:57

Att ta bort programmet med den förbjudna funktionen verkar inte göra mycket nytta. Jaja, det kommer väl en uppdatering.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-16 21:59

Då är det kanske någon annan plug-in som också är igång? För mig blev det mycket stabilare efter att hjälmen tagits bort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 00:02

Uppdaterade plugins brukar komma samma dag eller max några dagar senare. 95% av alla gånger Safari strular för folk jag känner så är det för att de installerar någon plugin. Bara ett tips.

alternativ

ett stabilare alternativ verkar vara Glimmerblocker. Har inte testat det själv, dock...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-17 19:09

Jag kör Safari 3.2 på en MacBook Pro Jun 2006. Inga problem.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-11-20 16:47

Vad är p*ithelmet? <---censurering här med

Jag upplever också att Safari 3.2 kraschar lite då och då på slumpade webbsidor. Jag har inte installerat några medvetna plugin på safari utom Adblock och Safariblock, men det var för flera Safariuppdateringar av sedan, möjlighetvis redan på Tiger-tiden. Det är sedan senaste uppdateringen av Safari som crascherna börjat.

1
Bevaka tråden