Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod program/spel slutade fungera plötsligt HJÄLP.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-11-13 18:18

Hallå min Ipod Touch G1 som jag har uppdaterade för 2 veckor sedan typ till 2.1, har plötsligt alla program och spel jag har köpt och laddat hem gratis sluta fungera idag? Jag la in några filmer igår kväll sen gjorde jag inge mer tror jag iaf.

Så vad ska jag göra?

Kan jag Fabriksåterställa den och jag har fortfarande kvar uppdateringen (2.1) eller måste jag köpa en ny för 75 kr?

Mvh Tony.

Nej, man behöver aldrig köpa något nytt från iTunes som man redan har betalt för. Du kan gå in och kolla på Visa mitt konto under Affär så ser du kvittot. Du har ju dessutom fått hem ett e-mail med den betalningen.

Javisst går den att återställa men det finns risk att saker försvinner från den som du har inlagda. De program som du köpt från iTunes finns ju kvar och kan laddas ned igen. De bilder du har kan laddas ned igen från iPhoto och genom iTunes. Mailinställningar finns också kvar om du lagt in något e-postkonto på din Touch. Musik som finns på iTunes går också att ladda ned. Breven försvinner mig veterligen och även sådant som du har skrivit i tex anteckningsprogram.

Innan du återställer kan du gärna pröva att ladda iPoden och se om det gör någon skillnad. Pröva också att stänga av och på den några ggr.
Återställer gör man genom att ansluta iPoden till iTunes. Det finns på första sidan. Kommer du in i iPoden och kan se alla programmen (även fast de inte fungerar) eller ser du bara Apple-symbolen ?

  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-11-13 21:05

Okej men när jag trycker på "köpt" så finns det inget där fast jag har köpt Uppdateringen och ett spel?

Ja jag kan öppna det som vanligt asså man ser att det laddas igång i typ 5s sedan stängs programmet bara av :S Vet du vad det kan vara för fel?

  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-11-13 21:09

Nej nu fungerade det helt plötsligt när jag testade

Tackar för hjälpen ändå

jag känner igen det där med att programmen stänger av sig själv efter några sekunder. Så var det ibland tidigare för mig men efter uppdateringarna så har det inte hänt alls.

Skönt att det fungerar igen !

  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-11-13 22:01

Okey men tur att det löste sig själv nu då (:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-14 19:09

Att det stänger av sig beror på att RAM-minnet (tror det heter så på iPoden) tar slut fort när man kör stora spel.
För att undvika detta startar du om iPoden genom att hålla in Lås-knappen i ca. tio sekunder och sedan stänger du av den. Sätt på den när den stängts av och nu ska det funka.

Det borde även gå att, om du tex. är inne i Safari hålla in Home-knappen tills du kommer tillbaka till huvudmenyn. Då rensas RAM-minnet på denna applikation.
Personligen föredrar jag det första alternativet då det är lättare och snabbare.

// Niklas

Jag kör sällan stora spel men det är ju bra att veta att det kan handla om ett överlastat minne och att det inte är något värre.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2008-11-16 18:25

samma problem

Hej,

Jag har samma problem. Varje gång jag öppnar ett program/spel laddas det i 5 sekunder, och därefter återgår det till startmenyn. Jag har testat som stängt av/satt på den, men problem kvarstår.

- Är jag tvungen att installera om den på nytt via iTunes eller finns det någon annan lösning?

Tycker att du ska prova det som står i tidigare inlägg. Ladda iPoden helt full, stäng av och på några ggr, håll in Start-knappen (där du startar och stänger) ngr sekunder och skaffa senaste uppdaterigen (om du inte har den).

Om inget fungerar så återställ din Touch. Det finns många som skrivit om det här på 99.se så du behöver bara skriva in Återställa iPod Touch i sökrutan uppe till höger så får du många trådar att läsa.

1
Bevaka tråden