Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya rykten om PPC 970 på WWDC...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-25 10:13

Lite hoppfulla rykten

Saxat från MacBidouille:
(översatt med google)

"If you do not want to read rumours, go your way. But you will miss an occasion to feel a exaltation that the mac world did not see years since!

APPLE shifted well the dates of the WWDC because of the PPC 970. The new machines there will be presented and will be even in précommande at this time there.
The machines will be also present on APPLE Store as of their advertisement, but with delivery periods from 6 to 8 weeks.
There will be 3 configurations suggested:
- mono 1,4 GHz
- mono 1,8 GHz
- A Bi 2,3 GHz. For this last, the mother chart is not yet completely finalized but should be it during the first week of April. The contractor who will have gained the invitation to tender on the mother chart single processor will manufacture also the chart biprocessor.
Thus note that there will be 2 versions of mother charts, which was foreseeable since the processor on a chart girl but is not directly posed via a ZIF on the mother chart.

Benchmarks were made on the new machines.

I acknowledge being extrèmement excited by all these annonces/rumeurs.
Return amounts! We finally will have what to fight against the Wintel world. Because let us not mislead there we. The fate of APPLE is in the center of all our concerns!

[ MàJ ] This update relates to the benchmarks.
After discussions with the members of the TEAM Macbidouille, we decided to us autocensurer on the figures of the benchmarks.
For the first time, we have with the impression of too in knowing.
It is in our opinion well too early to show them.
We hope that you will include/understand our decision.

PS: Useless to require of us by mall to know some more, one precise instruction of silence was decided car."

EDIT: Klippte in artikeln istället för länk...

Senast redigerat 2003-03-25 10:31

Vad säger man, är detta sant .. så blir jag glad.
Verkar ju inte helt otroligt om nu moderkorten var klara som ryktena sa tidigare osv..

WWDC skulle ju bli det fetaste som skådats enligt Apple så visst.. I´m positive..

känns lite trist när jag får min dual 1.42 ghz G4a imorgon - om dual 2.3 ghz "G5" dyker upp så snart...tror knappast det.

kanske att dessa nya monster dyker upp till hösten.

Men så är det ju alltid.. så fort man köpt en dator är den ju omodern, mer el mindre iaf.
Med Apple blir det mer - vid leverans är den omodern..

Sen står det faktiskt att leveranserna skulle komma igång 6-8 veckor efter WWDC vilket ju då lett oss in i hösten inte sant? (augusti iaf)

jo - jag vet det. jag har dock känt att min dual 533a har hållt sig "modern" relativt länge - men det är väl på grund av att dom inte har lyckats klocka upp G4an så mycket de senaste åren

det som är mest segt är att det ryktas om nytt moderkort, processor och "case" - det kommer nog (förhoppningsvis) bli en rejäl uppgradering utseendemässigt som prestandamässigt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-25 13:37

Hoppas att detta stämmer, Apple behöver verkligen lite mer råkraft i sina burkar. Skulle gärna se samma fartövertag som det var när Powermac G4 lanserades. En rensning och uppgradering av hela datorn, inte bara processorerna känns också väldigt viktig.

Med PPC970 kom väl en FSB på 900MHz oxo om jag inte missminner mig?
Kom o tänka på en sak, man brukar (däribland jag själv) klaga på att Apple inte anammar nya saker tillräckligt snabbt. Men Apple hade ju tex Gigabit Ethernet först av alla - o där kan man ju nu i backspegeln kanske tycka att Apple var lite väl tidiga. Hur många är det som har Gigabit switchade nät egentligen? Ok priset slog ju inte i taket enbart pga denna lilla giga grej men mång bäckar små...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-03-26 07:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Med PPC970 kom väl en FSB på 900MHz oxo om jag inte missminner mig?
Kom o tänka på en sak, man brukar (däribland jag själv) klaga på att Apple inte anammar nya saker tillräckligt snabbt. Men Apple hade ju tex Gigabit Ethernet först av alla - o där kan man ju nu i backspegeln kanske tycka att Apple var lite väl tidiga. Hur många är det som har Gigabit switchade nät egentligen? Ok priset slog ju inte i taket enbart pga denna lilla giga grej men mång bäckar små...

ja ja men apple kanske borde satsta på saker som man verkligen behöver, så som grafikkorten osv.

1
Bevaka tråden