Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från Windows till OS X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har egentligen alltid varit en Mac, dock aldrig haft råd att egentligen köpt en jag velat ha. Som musiker stöter man Mac i nästan varenda studio, dessutom använder vi Mac till datakunskap och ljudteknik som jag läser.
För ett tag sedan så praktiserade jag på en nyöppnad apple-butik i Karlstad, det var egentligen mitt första möte med Mac (även om jag sett gamla plastburkar med regnbågsfärgade äpplen som liten). I väntan på den nya aluminium MacBooken så fick min flickvän en MacBook, helt gratis från sin skola (tro inte att hon fick ha den ifred).
Så jag är egentligen ganska van vid Mac, men nu när jag sitter och skriver på en själv så är jag helt övertygad om att operativsystemet överträffar det andra jag testat (enligt mig iallafall). Jag har kört på Windows och Linux (Ubuntu) och inte varit särkilt nöjd med någon utav dem, enkelheten finns inte där på samma sätt som det gör i OS X.

Jag sysslar alltså med musik, jag är bassist (saxofonist, pianist, gitarrist och sångare) så jag spelar in en hel del. På min fritid så händer det även att jag träffar en vän, vilket brukar sluta med att vi sitter och mixar ihop någon låt.
Men jag håller även på en hel del med grafik, jag är väldigt van med illustrator. Dessutom så håller jag på med Webbdesign, kan HTML, CSS och XML ganska bra. På sistonde har jag börjat försöka att lära mig programmera, det är svårt men roligt.

Det är bara att fråga på om ni vill veta något mer! Jag heter Felix Thalén, vilket namnet tyvärr redan avslöjat.

Hej ! Har sett ditt namn tidigare. Vad duktiga ni tonåringar på 99.se är ! Redan igång med det mesta när det gäller datorer och dessutom musiker.

Du kan väl egentligen bilda en orkester själv ?:D Du kan ju så många instrument. Jag spelade blockflöjt i skolan men det var ingen höjdare. Lite gitarr har det också blivit men bara några ackord. Tänker satsa på munspel när jag blir gammal. Passar så bra när man älskar att vara ute i bohusläns skärgård.

Och du kommer att få din MacBook snart, kul ! Den är faktiskt jättesnygg. Jag var inne på MacForum i Göteborg nyligen (för att köpa en hörlur) och den ser mycket snyggare ut än den gamla plast-Booken. Du kommer att kunna använda den till mycket eftersom du redan kan en hel del. Ha det bra med din SilverBeauty !
KaRo

Oj, kanske var lite otydlig! Har redan fått min MacBook :)!

1
Bevaka tråden