Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plugga in extern HD till Time Capsule

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-11 15:10

En fråga angående Time Capsules USB ingång. Antar att det är möjligt att koppla in en extern HD och använda det utrymmet som ett komplement till Time Capsule's egna utrymme. Den stora frågan är då om det funkar att plugga in en USB HUB och på det sättet kunna plugga in fler än 1 HD till Time Capsule???

500 gig TC är dyr som den är och utrymmet i sig är ändå inte särskilt mycket. Ett sätt att komma runt kostnadsproblematiken vore att plugga in fler externa HD om det går? Så....funkar det eller blir det bara krångel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-11 15:28

Jag har verifierat att det fungerar finfint med usb-hub och ett gäng hårddiskar till Time Capsule. Detta jag använt dem till dock är "vanlig" data, Time Machine klarar inte av att slå ihop dina ihopkopplade hårddiskar för att skapa en Time Machine partition på säg 4Gb.

En del funktioner som t.ex. Backup:a Time Machine backup:en på din Time Capsule kräver ju t.ex. att du har enbart en hårddisk ansluten till din TC. Ungefär en gång i månaden så kopplar jag i en hårddisk till TC:N och låter den skapa en backup medan de andra diskarna är urkopplade. Sen ger jag den hårddisken till min polare som just-in-case då det vore segt att bli av med både min iMac's hårddisk och Time Capsule backupen samtidigt vid stöld/brand/whatever.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-11 19:01

Låter bra!

Har även funderat på vad skillnaden är i att köpa ett Airport extreme, ansluta 1 TB HD jämfört med att köpa en TC på 1 gig? Troligtvis fungerar väl inte Time Machine trådlöst i ett sånt läge eller?

1
Bevaka tråden