Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om hur man får iPhone att föreslå "är"

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har efter 3 månaders användande lyckats övertyga min iPhone om att jag oftast vill skriva "är" istället för "år". Nu föreslår den alltid "är" när jag skriver "ar". Så med lite tålamod så ska iPhone förr eller senare fatta.

EDIT: Eller har jag drömt? Jag var ju tvungen att testa och nu vill den skriva "år" igen. Men jag är helt säker på att den har föreslagit "är" den senaste veckan för jag var så glad över att det äntligen hade löst sig. Skumt...

Fick en idé angående "är" och "år". Läste någonstans att iPhone kan skriva alla adresser som man har i sin kontaktbok. Eftersom mamma och pappa bor tillsammans fick den ena av dem bo på gatan Är är i staden Är. Och wips, nu slipper jag år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 10:29
Ursprungligen av bastuman:

Fick en idé angående "är" och "år". Läste någonstans att iPhone kan skriva alla adresser som man har i sin kontaktbok. Eftersom mamma och pappa bor tillsammans fick den ena av dem bo på gatan Är är i staden Är. Och wips, nu slipper jag år.

Du borde få Nobelpriset som överlistat Apple! Det funkar faktiskt direkt för mig!
Gatuadress: "är"
Gatuadress: "är"
Stad: "är i stan"

Gissar att samma borde funka på "ta".

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 13:23
Ursprungligen av Alexio:

Du borde få Nobelpriset som överlistat Apple! Det funkar faktiskt direkt för mig!
Gatuadress: "är"
Gatuadress: "är"
Stad: "är i stan"

Gissar att samma borde funka på "ta".

Inte ropa hej ännu, det verkade funkar för mig först, men nu är den tillbaka på "år" igen. Stön...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 15:25
Ursprungligen av rhesus:

Inte ropa hej ännu, det verkade funkar för mig först, men nu är den tillbaka på "år" igen. Stön...

Hmm nej det funkade första messen jag skrev men nu är det tillbaka på "år" igen... Hur envis kan en iPhone bli???

Ledsen Bastuman inget Nobelpris för dig den här gången.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 14:15

Funkar inte för mig.

Ja, nu föreslår min "arbete" istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 17:30

Min förslår alltid "är", kan kanske bero på att jag aldrig skriver "år".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-30 14:01
Ursprungligen av zappee:

Min förslår alltid "är", kan kanske bero på att jag aldrig skriver "år".

Jag skriver aldrig heller "år" ändå envisas iPhone.. Efter att ha lagt in är i en adress har däremot iPhone börjat föreslå "är" lite oftare i alla fall.

Vilket år är du född?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-09-30 23:28

Är blir Arboga hos mig. Tack för den.

Jag har skrivit Bishops Arms någon gång härom dagen, då jag precis börjat jobba där och plötsligt blir "är" "Arms"...

Hur många sidor krävs för att avhandla 'är' problematiken, det kanske snart är dags för egen tråd.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-01 07:56
Ursprungligen av draags:

Hur många sidor krävs för att avhandla 'är' problematiken, det kanske snart är dags för egen tråd.

Jag röstar på ett eget forum, det är mkt whine nu!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-10-02 16:17

Jag skriver numera zr, som någon rekommenderade, det funkar utmärkt. Det känns inte rätt men vad ska man göra.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-02 18:25

Man kan ju t.e.x trycka på A och hålla ner tangenten för att få fram Ä sen bara skriva som vanligt .......

Men det är nog som vissa säger nu att "Är"-problemet kanske bör hållas separat?

Men alla som har problem med att iphone inte föreslår är:
Skriv med mening qr istället. Den kommer ALLTID föreslå är då! På detta vis får man ju det bästa av båda världar, både år och är

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-06 09:02

Hela dagen igår föreslog iPhone ÄR men så plötsligt på kvällen så blir det ÅR igen utan att jag skrivit ÅR en endaste liten gång. Man blir ju galen på iPhone ibland!

Ursprungligen av Alexio:

Hela dagen igår föreslog iPhone ÄR men så plötsligt på kvällen så blir det ÅR igen utan att jag skrivit ÅR en endaste liten gång. Man blir ju galen på iPhone ibland!

Jag tror det handlar om hur "ar" hamnar i en mening eller inte, jag får också "är" och "år" då och då.

jag lade till Är och Är på min far, och tog bort Engelskt tangentbord, nu slipper jag år....:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-10 03:52

Jag körde med den i några timmar innan jag fixade den hackade och jag måste säga att den tog nästan ingenting när jag körde a/o istället för å/ä/ö... Speciellt det här med är/år är väldigt irriterande och samtidigt gillar jag att ha "kontroll" och skriva rätt direkt istället för att hoppas på att det blir rätt med rättstavningen. Extra jobbigt är det om man skriver några slangord som inte finns med eller om man vill skriva t.ex. "Hjääääälp".

1
Bevaka tråden