Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst modem & Airport Express?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-24 12:50

Jag försöker att koppla ihop mitt airport express med det befintliga trådlösa nätverket från mitt bredbandsbolagetmodem (långt ord ) trådlöst. . Jag vill alltså använda Airporten som en trådlös klient så jag kan spela upp musik på stereon samtidigt som jag surfar. Funkar inte via airport assistenten och inte heller om jag gör det manuellt via airport admin.

Inställningarna laddas över och Airporten startar om, sen är den borta... Finns ingenstans!
Manuell återställning med ett gem på den lilla knappen är det enda som funkar för att den ska kvickna till igen.

Vad kan detta bero på?
Det måste ju gå att få detta att funka. Ska man ändra på några inställningar i modemet/routern? (XAVi X5258-P2)

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-04-06 22:11

Jag är ledsen att jag uppar en relativt gammal tråd.. men jag har exakt samma problem.
Får det inte att fungera med XAVi 5258.
Sitter du inne på en lösning Orson, eller någon annan som lyckats få denna combo att fungera?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-06 23:06

Nej tyvärr. Skrotade modemet när jag flyttade.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-07 13:03

Jorå, det fungerar. Jag har kopplat ihop en AirPort Express med en Netgear WGR614. Dock kan du inte använda Apples verktyg mot icke-Apple-produkter. Men om du ansluter AirPort Express som en klient (precis som vilken annan dator som helst) i det trådlösa nätverket så kan du köra musik från iTunes i din dator till AirPort Express.

1
Bevaka tråden