Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmdelning saknar fil enl log

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 22:29

Slog på skärmdelning under delning i systeminställningar. Detta resulterade i en log:

2008-10-27 22.07.40 com.apple.launchd[1] (com.apple.RFBRegisterMDNS_ScreenSharing.server[922]) posix_spawn("/System/Library/CoreServices/RemoteManagement/AppleVNCServer.bundle/Contents/Support/RFBRegisterMDNS", ...): No such file or directory 
2008-10-27 22.07.40 com.apple.launchd[1] (com.apple.RFBRegisterMDNS_ScreenSharing.server[922]) Exited with exit code: 1 
2008-10-27 22.07.40 com.apple.launchd[1] (com.apple.RFBRegisterMDNS_ScreenSharing.server) Throttling respawn: Will start in 10 seconds 
2008-10-27 22.07.40 com.apple.launchd[146] (com.apple.ScreenSharing.server[921]) Exited with exit code: 1 
2008-10-27 22.07.40 com.apple.launchd[146] (com.apple.ScreenSharing.server) Throttling respawn: Will start in 10 seconds 

Detta upprepas mycket riktigt var tionde sekund. Är det någon som har sett felet? Jag googlade och fann denna tråd om samma sak, men utan lösning.

Är det någon som känner till fenomenet. För om det är ett allmänt fel, lär det ju inte löna sig att installera om Leopard!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 23:47

Har någon filen RFBRegisterMDNS i mappen /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/AppleVNCServer.bundle/Contents/Support/?

Tror att det vore bäst om någon med senaste Leopard på Intelarkitektur svarar!

Tänkte att det kanske skulle gå att installera filen själv, utan att behöva installera hela Leopard. Eller vet någon om det går att gräva fram filen från installationsskivan?

Vänligen, Ylan, som även är nyfiken på om ni som har filen endast har kört Leopard på er burk!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-28 17:57
Ursprungligen av Ylan:

Har någon filen RFBRegisterMDNS i mappen /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/AppleVNCServer.bundle/Contents/Support/?

Tror att det vore bäst om någon med senaste Leopard på Intelarkitektur svarar!

Jag har den, skicka PM med din mail-adress.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 19:11
Ursprungligen av Mojje:

Jag har den, skicka PM med din mail-adress.

You've got mail!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 09:57
Ursprungligen av Mojje:

Jag har den, skicka PM med din mail-adress.

Tack Mojje,

dessvärre fungerar det fortfarande inte. Kanske dags för en ominstallation av Leopard.

Kan jag göra detta utan att förlora data? Jag har back up, men inte på allt.

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden