Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna papperskorgen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte öppna papperskorgen från Dock i Leopard. Symbolen finns där och papperskorgen går att tömma men när jag högerklickar och väljer "öppna" växlar Leopard över till Finder och inget mer. Inget Finderfönster öppnas. Samma sak händer när jag från Dock försöker öppna mapparna Hämtade filer och Dokument. Dessa mappar kan jag dock komma åt manuellt via Finder.

Är det Dock eller papperskorgen det är fel på? Finns det en särskild mapp för papperskorgen?

Tacksam för hjälp!

Det är förmodligen docken, jag antar att du inte har uppe datorn hela tiden o har testat att starta om datorn. Men iaf så kan du kontrollera papperskorgen via terminalen.
Kommandot för att tömma den är:
sudo rm -rf ~/.Trash/*
Det finns ett sätt att öppna den i finder med kom jag just på skriv (i terminalen):
open ~/.Trash/
Det öppnar ett finder fönster o visar den osynliga eller dolda, mappen "trash". Där kan du få ut dina filer med om du behöver det Hoppas det hjälper!

Tack!

Sambon hade fixat det när jag kom hem. Själv är jag lite rädd för terminalen eftersom man verkar kunna kaosa till det rejält därifrån.

Måste bara varna framtida läsare av tråden lite...
Det är inget fel med att använda rm -rf, men man bör hålla tungan rätt i mun när man gör det. Inte experimentera med det på egen hand om man inte vet vad man gör eller har använt terminalen tidigare.
Råkar man trycka enter för tidigt eller skriva fel så kan det gå rent åt skogen

Är lite paranoid med det kommandot bara

var tvungen

1
Bevaka tråden