Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pirates of Silicon Valley

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För er som inte set filmen Pirates Of Silicon Valley från 1999 rekomenderar jag varmt att ni ser den på Google Video så länge den finns uppe

http://video.google.com/videoplay?docid=-1552555273778978142&q=pirates+of+silicon+valley&total=57&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=6

Jag tycker personligen om denna film och även fast innehållet och många grejer är påhittat för filmens skull så är detta ändå en bra film för den som vill se historien om Apple & Microsoft

Kan inte annat än hålla med, riktigt underhållande! Finns även endel apple-info i boken "On the Edge - The Spectacular Rise and Fall of Commodore". Dock sett från Commodores sida. Men en grymt bra bok, rekommenderas den med.

Såg filmen precis nu igen.
Måste säga att jag gillar den, och t om min flickvän som är heeelt ointresserad av datorer tyckte det var en bra film.
Fast jag skulle då fan inte vilja vara anställd på Apple back in the days alltså...
iuuuuh!

  • Oregistrerad
  • 2008-10-20 23:34

Vem har sagt att man vill vara anställd på apple idag ?

Det sa jag väl ändå inte? =P
Men jobba 90timmarsveckor... iuh!
Så tror jag inte heller att det är idag.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-21 00:17

Jag tror personligen att Steve Jobs är bäst på lagom avstånd eller i alla fall inte som arbetsgivare. Hur som helst så är filmen urbra och sevärd. Känner mig överlägsen windowsanvändare och deras löjliga OS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 12:14

Länken funkar inte =(
Hur lång är filmen (så man vet om man hittar rätt på youtube/google videos)? Den kanske går att hyra (eller "låna" av någon om det inte går) annars?

Ursprungligen av doomas:

Länken funkar inte =(

Den är väl förmodligen borttagen av upphovsrättsliga skäl.

Ursprungligen av doomas:

Hur lång är filmen

Den är 95 minuter. Läs mer om filmen här:
Pirates of Silicon Valley (1999) (TV)

Senast redigerat 2008-10-21 13:01

Det är en bra film tycker jag. Om än nördig, ibland halvkasst skådespel och med ett manus som man kanske inte kan lita på till 100%, så absolut sevärd om man är datornörd.

1
Bevaka tråden