Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Då var Google också lika onda som Apple

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 18:48

... lika onda som Apple. Om man nu har något mot en kill-switch.

The Android fine print: kill switch and other tidbits

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-16 21:11

Eller lika smarta. Beror på hur man väljer att se på det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 22:38
Ursprungligen av acke:

Eller lika smarta. Beror på hur man väljer att se på det.

Absolut, bara det att så många klagade på det.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-16 21:50

Ja det är väl snarast en feature för att förhindra spridning av elaka program som kan skicka obehaglig information ut på internet. Jag skulle vara mer orolig om det inte fanns någon begränsning och jag sätter min tillit till Apple. Praise the Lord (Mr. Jobs)!

Det här var lika väntat som glögg i advent.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 12:04

Folk klagar jämt. Hade Apple inte satt in den funktionen och det hade hänt nått hade folk klagar 10 ggr mer.
Grundproblemet är att finns en massa nerdar som inte är det minsta affärsmässiga utan bara vill hålla på med teknik (tänk Woz). När Apple och de andra storföretagen vill tjäna pengar på teknik så är de automatiskt emot det och börjar rabbla saker som "information vill vara fri" osv.
Självklart finns det ett stort mått av paranoia med här också (tänk arkiv x). Som att Apple på allvar skulle vilja gå in och kontrollera och styra folks telefoner.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-10-19 18:09

Fascinerande - byt ut Apple och Google mot Microsoft...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-19 23:41
Ursprungligen av Northwiz:

Fascinerande - byt ut Apple och Google mot Microsoft...

Så ändrar det fortfarande inte att det är en storm i ett vattenglas om ens det. Funktionen är där för att skydda användarna och jag tycker man ska vara bra paranoid för att tro att Apple snokar i ens telefon.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-10-20 12:40
Ursprungligen av acke:

Så ändrar det fortfarande inte att det är en storm i ett vattenglas om ens det. Funktionen är där för att skydda användarna och jag tycker man ska vara bra paranoid för att tro att Apple snokar i ens telefon.

På den punkten håller jag inte med dig - inte på något sätt.

Det finns ingen anledning för Apple, Microsoft eller Google att skaffa sig access till enskildas datorer eller telefoner. De får helt enkelt se till att skydda sin produkter på annat sätt och det handlar inte om att vara paranoid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 12:55
Ursprungligen av Northwiz:

På den punkten håller jag inte med dig - inte på något sätt.

Det finns ingen anledning för Apple, Microsoft eller Google att skaffa sig access till enskildas datorer eller telefoner. De får helt enkelt se till att skydda sin produkter på annat sätt och det handlar inte om att vara paranoid.

Ett bra exempel på en funktion som detta som funkar och är ett måste, killbits på ActiveX kontrollers i Windows.. De styrs genom windows update (eller manuelt) och ser helt enkelt till att ActiveX komponenter med problem inte går att köra..

Eftersom det är människor som skapar programmen till iPhone, Google-phone & ActiveX osv går det inte att lita på, varpå en sådan här funktion helt enkelt är nödvändig.

1
Bevaka tråden