Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Airport (Macbook)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har prbolem med min airport i min macbook. Då och då så börjar motagningstyrkan gå från full till noll i några få sekunder för att sen gå till full för att senare gå till noll.

Lite roligt sätt så beter sig den som nya iPhone 3G.

Om jag klickar på airport ikonen under tiden den har gått ner till noll så är det inte bara mitt nätverk som inte syns utan alla försvinner.... Den tappar kontakt med alla nätverk som finns runt om med.

Någon som vet vad det kan bero på varför min aiport beter sig så här?

Har haft den inne på service men de hittade inget fel med min airport sa de..... hmm

kan vara mkt.
Prova att byta kanal på dina grejer, det kan vara en granne eller micro eller ngt som stör.

Har du senaste programvara i ?

Uppdatering av min router löste problemet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-27 10:31

Denna tråd kan vara till hjälp:
http://www.99.se/mac-os-x/241380-tappar-anslutningen-till-mitt-tr-dl-sa-comhem.html

Jag hade liknande problem med en trådlös router från Netgear + OS X 10.5.4. Satte jag datorn i vila ville den inte ansluta när den vaknade igen. Lösningen blev att uppgradera till senaste firmware på routern och ta bort kryptering. Vet inte om krypteringen gjorde till eller från, men det bättrade på räckvidden konstigt nog.

Jag har tidigare haft en D-link. Trodde felet var huben så köpte nya Apple Airport Express. Blev sablans arg när felet fortfarande fanns kvar. Har också sprungit runt som en galning hemma för att se vad som går när felet uppkommer, inget kylskåp eller micro som står och går, tv eller mobil.

Har haften inne på lagning för hårddisken och angav även detta fel vid inlämning. De meddela att de inte hitta ångot fel men har inget stort förtroende frö "mac support", skulle anta att de bara anslöt snabbt till deras nätverk och märke till inget flux.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 13:50

Jag har samma problem till och från med MacBook och AirPort Express.

Apple tv

Jag uppdaterade senate uppdaterigen till Apple tv och därefter slutade wifi på ATV:n att funka den hittar andras nät men inte mitt. tilläggas jag har haft samma problem med försvinnande signalstyrka nån med några förslag?

1
Bevaka tråden