Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar Cinema Display 23" bra till spel?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja! har blivit erbjuden en Cinema HD Display 23" för ca 4500kr (den med alu ram)

Men jag spelar endel med min Mac pro och undrar hur denna skärm fungerar till spel?
Har inte hittat någon riktigt bra review på just spel.

/MVH
Patrik

Jag har förtydligat rubriken. Försök sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-10 14:26

Inga problem alls. Spelar visserligen inte specielt mycket längre men jag har haft alu acd sen 4-5 år tillbaka. Under tiden jag spelade (fps) så tyckte jag inte det va några problem alls. Satt o spela på en flaggskepps sony (crt) innan och övergången va inga probbs heller.

Ok! trevligt att höra! är man dum som pyntar så mycket pengar för en rätt "gammal" skärm?
Hörde att dem skulle troligen visa nya i vår men dem kommer ju kosta endel också.

BTW! hur många inputs har skärmen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-10 14:42

Jag stormtrivs med mina, har 2st hemma. Så jag är nog inte rätt människa o fråga om just den är prisvärd eller inte. Kommer dom i uppdaterad tappning inom kort köper jag nog 1 eller 2 sånna (mest pga av jag vill ha större än 23")

Acd'na har 1 "input" 2 usb och 2 firewire.

Ok nice! fan blir ju bara mer och mer sugen, hur är priset jag fått då? bra eller kan man hitta billigare?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-10 15:22

Mkt bra fråga. Jag köpte mina för fullpris. c:a 15.000 st (då)
4500 tycker jag låter bra. Men hitta billigare kan man alltid om man letar.
Innan du gör ett köp så så gå till närmaste apple butik o kika på en. Känner du personen som säljer den, åk hem till han/hon o titta på den innan du tar ett beslut.
Fråga dumma frågor om allt. Hur den har använts t.ex. (stått på 17h om dagen i 1 år osv...)

absolut! ska fundera lite på det och se om jag känner att jag har råd

  • Oregistrerad
  • 2008-10-10 23:47

Apple skärmar har bra responstid, så kör på!

Jag har haft både 20", 23" och nu 30" (Ganska nice att köra Battlefield2 i 2560x1900) ) Fungerar fint

Det är fantastiskt skön och stillsam bild på Apple's skärmar. Vi har flera på jobbet och de har klart finast bild tycker jag. Bättre än Eizo som retuschörerna kör även om de skärmarna säkert är bättre vad gäller färgvisning.

Men du kanske ska vänta tills i morgon med köp, då någon sa att Apple kommer släppa en ny 24"-are...
Men den lär nog kosta en del mer...

1
Bevaka tråden