Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort autostavning?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-25 17:51

Tjena!

Jag har en USA-köpte iPhone 2G, version 2.1

Finns det någon där ute som vet hur jag stänger av autokorrigering av den text man skriver, t.ex. i sms, internetfönster etc.

Jag tror jag har försökt med allt som går att försöka med i inställningar. Är det något program man behöver installera eller försvinner det om man lägger in svenskt tangentbord(hur gör man det förresten)?

Tack på förhand!
Fabian

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-25 19:02
Ursprungligen av fab5:

Tjena!

Jag har en USA-köpte iPhone 2G, version 2.1

Finns det någon där ute som vet hur jag stänger av autokorrigering av den text man skriver, t.ex. i sms, internetfönster etc.

Jag tror jag har försökt med allt som går att försöka med i inställningar. Är det något program man behöver installera eller försvinner det om man lägger in svenskt tangentbord(hur gör man det förresten)?

Tack på förhand!
Fabian

Svaren finns redan här om du söker.
kb2 heter programmet i Installeraren....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-25 21:49

Ok, det fungerade!

Tack så mycket!

finns det något sätt för oss som inte har jailbreakat?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-28 23:30
Ursprungligen av Alfieboy:

finns det något sätt för oss som inte har jailbreakat?

Tack på förhand

Inte som det ser ut i dagsläget...

kb2 fungerar inte på min jailbreakde heller. Det är så sanslöst irriterande att det inte går att ta bort autokorrektionen när man skriver sms. Det är faktiskt en klar faktor att INTE köpa iPhone då det drar ner skrivhastigheten rejält. Man måste ju hela tiden hålla koll på skiten så att det inte blir ett annat ord än det man skriver. / Midmus

Ursprungligen av Midmus:

kb2 fungerar inte på min jailbreakde heller. Det är så sanslöst irriterande att det inte går att ta bort autokorrektionen när man skriver sms. Det är faktiskt en klar faktor att INTE köpa iPhone då det drar ner skrivhastigheten rejält. Man måste ju hela tiden hålla koll på skiten så att det inte blir ett annat ord än det man skriver. / Midmus

Installera Boss Prefs + tillägget där man kan stänga av auto correction.
Funkar utan problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-29 14:05
Ursprungligen av Midmus:

kb2 fungerar inte på min jailbreakde heller. Det är så sanslöst irriterande att det inte går att ta bort autokorrektionen när man skriver sms. Det är faktiskt en klar faktor att INTE köpa iPhone då det drar ner skrivhastigheten rejält. Man måste ju hela tiden hålla koll på skiten så att det inte blir ett annat ord än det man skriver. / Midmus

kb2 installerar bara en inställning. Har du varit inne i Inställningar och slagit av autokorrektionen?

Ursprungligen av kenjon:

kb2 installerar bara en inställning. Har du varit inne i Inställningar och slagit av autokorrektionen?

Haha ja, det hjälper ju om man switchar inställningen också!

kenjon, vilken resource har kb2? Jag hittar bara kb i installeraren och kb fungerar inte. / Midmus

Ursprungligen av Midmus:

kenjon, vilken resource har kb2? Jag hittar bara kb i installeraren och kb fungerar inte. / Midmus

Vad sitter du på för iPhone(G1 eller 3G)?

2g dvs ej 3g. Jag uppdaterade och använde quickpwn till 2.1 ska väl nämnas / Midmus

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-06 11:59
Ursprungligen av Midmus:

2g dvs ej 3g. Jag uppdaterade och använde quickpwn till 2.1 ska väl nämnas / Midmus

Stänga av rättstavningen i iPhone | iPhoneinfo.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-06 13:40

Det verkar, enligt macrumors, som man kommer kunna välja om det skall vara på eller av själv när 2.2 kommer.

Källa: MacRumors 081006.

-Jimmy

Ursprungligen av avtryck:

Det verkar, enligt macrumors, som man kommer kunna välja om det skall vara på eller av själv när 2.2 kommer.

Källa: MacRumors 081006.

-Jimmy

Detlåter skönt!
Hoppas dom fixar alla krasher som uppstod i och med 2.1 och att iPhone 3Gfår förmågan att arbeta med nätanslutningarna i bakgrunden så man slipper att den fryser i en evighet så fort den hoppar mellan näten (mellan 3G/EDGE/GPRS osv)..

Hatar alla dessa buggar och skit.. Blir ju galen!!! Men ändå så älskar jag iPhone hahaha trots allt som felar:cool:

iPhone 2.2
iPhone OS version history - Wikipedia, the free encyclopedia

Senast redigerat 2008-10-07 12:15
  • Medlem
  • Solna
  • 2008-10-04 13:40

Ta bort "T9" vid SMS skrivande

Finns det något sätt man kan ta bort automatisk ifyllnad av ord (typ T9 "am version") när man t.ex skriver SMS? Jag håller på att bli galen när den vill fylla i engelska ord när jag skriver SMS på svenska, Gahhh...

Har letat i inställningar o.s.v, men kan inte hitta nån inställning för det. Det måste ju finnas.....

Skulle även vara roligt om man kunde få in svensk T9 eller liknande, om det är möjligt?

/Dennis

Om du har både svenska och engelska valt i tangentbordsinställningarna, så finns det en liten knapp som ser ut som en Jordglob bredvid mellanslagstangenten när du skriver något.
Med den kan du skifta mellan språken. Om det står "space" på mellanslagstangenten betyder det att engelska är valt.
Kolla detta?

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-10-04 19:18
Ursprungligen av Andreas Th:

Om du har både svenska och engelska valt i tangentbordsinställningarna, så finns det en liten knapp som ser ut som en Jordglob bredvid mellanslagstangenten när du skriver något.
Med den kan du skifta mellan språken. Om det står "space" på mellanslagstangenten betyder det att engelska är valt.
Kolla detta?

Hmm, jo nu har den jobbiga engelska T9 slutat störa. Hur stänger man av rättstavning helt och hållet, kan man det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-05 20:00
Ursprungligen av Mrdaez:

Hmm, jo nu har den jobbiga engelska T9 slutat störa. Hur stänger man av rättstavning helt och hållet, kan man det?

Om du jailbreakar går det.

tror inte det går att stänga av om inte du jailbreakar telefonen

Vad snällt utav Andreas Th att hjälpa dig. Tycker du inte det?

Hoppas funktionen att stänga av skiten helt och hållet kommer med en uppdatering snart!!! Blir tokig på skiten! På "vanliga" mobiler skriver jag hundra gånger snabbare med T9 då jag vet i vilken ordning mobilen har ordförslagen, men på iPhone blir det tvärt om.. Det går ju i ljusets hastighet (förutom å, ä, ö såklart) när man skriver på iPhone utan ordförslagen, men med skiten blir det bara fel för iPhone vill använda ett ord som man själv sällan använder..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-06 11:57

Här har ni en lösning som fungerar utmärkt:

Stänga av rättstavningen i iPhone | iPhoneinfo.se

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-06 20:00

Om det ser lite knasigt ut så slog jag ihop två aktiva trådar som handlar om samma sak.
/Mod

1
Bevaka tråden