Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Powermac startar inte och det luktar bränt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-03 20:49

Satte min powermac i vila igår, idag är den stendöd! Ngt har hänt med elen, när jag tar ut och sätter i elsladden ser man en flamma inne i datorn o det luktar bränt. Ngn som vet vad som kan ha hänt, och var i Sthlm man kan reparera den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-03 21:02

Lan-Master på rörstrandsgatan, kolla med dom, låter inte som något trevligt fel.

/Tangen

Usch. Jag mår faktiskt dåligt bara jag hör detta.

Tycker uppriktigt synd om dig, det låter ju väldigt tråkigt.

Undvik mera pillande med strömsladden.
Ta helst ur batteriet ur den så är maskinen garanterat strömlös.
Förbered dig mentalt, på att det kanske blir en ny maskin.

Kolla villkor i hemförsäkring/drulleförsäkring och liknande.
Ha med kvitton etc (garanti kvar?).

När du lämnar in den så meddela gärna teknikern om vad som gäller för sparade data. Har du backup?

Tänk på att sätta riktiga rubriker på trådarna! Har ändrat till nåt man förstår. /Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-03 21:16

Ett nytt nätagg lär ju inte kosta så mycket. Sålänge du inte fått 400v i maskinen så klarar agget att slå ifrån. Visst det går sönder men inte mer än så!

ewmac, hur gick det_ Fick du ordning på burken? Jag konstaterde samma sak idag med MIN G5a. (Är det en datorinfluensa på gång?) Den gick i vila och slocknade och sem vill den inte starta...

Finns det nån säkring jag kan byta/kolla?

Låter som ett nätaggregatsvirus...

Ursprungligen av wilhelm-pod:

Låter som ett nätaggregatsvirus...

...Que?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-08 14:44

Kan vara vart att kolla s/n mot de aktiva reparationsprogrammen som finns pa apples supportsida, gratis reparation i vissa fall, om serienumret nu matchar

1
Bevaka tråden