Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 8.0.1 släppt idag (20081003)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iTunes 8.0.1 innehåller förbättrad stabilitet och prestanda, och ett antal viktiga buggfixar, bl.a.:

• Spelar den nuvarande låten utan avbrott vid skapande av Genius-spellista.
• Förbättrad synkronisering av talade menyer till iPod nano.
• Löser ett problem med radering av HDTV-programavsnitt under hämtning.
• Förbättrad sökning efter uppdateringar från App Store
• Förbättrad tillgänglighet med VoiceOver.
• Löser problem med synkronisering av Genius-resultat till iPod.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-03 11:52

men Airtunes då...?

Hoppades att första buggfixen skulle få min Airport Express att fungera igen men icke.
Jag trodde att detta var en stor bugg i iTunes 8 men det verkade inte vara hög prioritet på detta.
Eller kan det vara så att alla andra utom jag har fått airtunes att fungera??

//anders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 12:46
Ursprungligen av andersn:

Hoppades att första buggfixen skulle få min Airport Express att fungera igen men icke.
Jag trodde att detta var en stor bugg i iTunes 8 men det verkade inte vara hög prioritet på detta.
Eller kan det vara så att alla andra utom jag har fått airtunes att fungera??

//anders

vad fungerar inte med ditt airtunes? fungerar perfekt här för mig (gamla airport expressen dock)

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-03 13:32

Felet som inträffade när jag uppdaterade till iTunes8 var att när jag vill ansluta till min Express (firmware 6.3) så fick jag ett felmeddelande om att det inte gick att ansluta till Expressen.
Omstarter och liknande ger inget resultat. //a

Det finns en tråd för Airport Express/AirTunes/iTunes8-problemet. Ser gärna att ni fortsätter den diskussionen där i stället.

http://www.99.se/itunes/250730-itunes-8-0-f-r-airport-fel-3256-a.html

/Mod

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-10-03 15:37

Jag stör mig på att när man söker efter t.ex. en låt, och sedan trycker på krysset för att ta bort sökningen, så visas inte den låten man sökt efter överst, utan den första låten i hela biblioteket liksom.
Fatta ni?

Ursprungligen av ledin:

Jag stör mig på att när man söker efter t.ex. en låt, och sedan trycker på krysset för att ta bort sökningen, så visas inte den låten man sökt efter överst, utan den första låten i hela biblioteket liksom.
Fatta ni?

Det är extremt jobbigt. Jag har samma bekymmer och stör mig jättemycket.
Har "Cmd-L" redo var gång jag trycker på krysset

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-10-07 07:23
Ursprungligen av Headstrong:

Det är extremt jobbigt. Jag har samma bekymmer och stör mig jättemycket.
Har "Cmd-L" redo var gång jag trycker på krysset

Ah, det tricket kände jag inte till! En liten tröst i eländet

Bugfix? Naah ... Remote slutade att fungera för mig och jag antar att det beror på uppdatering. Har en iPhone 2G som jag har låst upp med PwnageTool. Någon annan som har samma problem?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-06 20:02

Jag har haft problemet (både under 7 och 8) med att iTunes totalfryser datorn när video-snuttar spelas. Frysningen uppkommer så snart man för in pekaren i videon och den där kontrollpanelen visas i bilden. I vissa fall har hårdavstängning varit enda lösning. (Rätt kasst att mjukvara sänker ett operativsystem.)

Med 8.01 är problemet dock borta. (MBP 2.2. Tiger)

1
Bevaka tråden