Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte spela in i Sonar 6

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Höpp,

har övergivit Cubase SX till förmån för Sonar efter idel lovord från farbrorn som mixade och mastrade vårt album. Köpte sonika hans Sonar 6-licens.

Install gick utan problem. För tillfället sitter ett X-Fikort i burken men det funkar finfint om man
driter i Creatives egna drivrutiner (som är ett skämt) och istället kör med ASIO4ALL.

Meeeeeennn... record-knappen är grå och kan inte aktiveras.
Har sökt som en dåre på nätet och mailat Cakewalks support men det verkar som att de antingen hatar folk från Lysekil eller så gillade de inte att jag köpt begagnat.

Någon som känner igen problemet? Inte med supporten utan med record-knappen alltså...

Får köra vidare i gamla fina Acid 3 så länge...

Är rätt ljudkort och så valt i inställningarna?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-02 20:37

Jag har aldrig haft problem med Sonar, kört på olika datorer och olika kort, både firewire och PCI. Däremot fick jag det inte att funka med ASIO4ALL. Testa med Creatives drivare.

Det är inte så enkelt som att du missat att du måste trycka på "r" på ett spår för att kunna trycka på huvud-record-knappen...?

Ursprungligen av android:

Det är inte så enkelt som att du missat att du måste trycka på "r" på ett spår för att kunna trycka på huvud-record-knappen...?

....

*edit* Harejävvlar i min låda vad dum i huvudet jag är!!!!!! Snacka om Cubase-skadad...

:">

1
Bevaka tråden