Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byter automatiskt till fel DNS!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-28 21:38

Har ett helvetes problem som jag hoppas ni duktiga eldsjälar kan hjälpa till med. Snackat med BredBandsBolaget, men felet verkar ligga i iMacen. Mac Minin funkar utmärkt.

När jag vill ha fram en sida på internet så är det helt vitt i sådär 20 sekunder, men väl inne på domänen så går allt hyfsat snabbt att ladda fram. Vill jag in på ny domän, tex från DN till GP.se så är det 20 nya vita sekunder.

Med hjälp av BBB så kom vi fram till att DNS-adresserna är helt fel. Så vi gjorde om anslutningen till modemet med WEP-lösen ock det "dära". Under avancerat så ploppar nätverket "B2_private..." upp för en sekund, men försvinner. Under 20-30 sekunder kan man surfa snabbt, men efter det så har DNS-adresserna ändrats och sökdomänen till Bredbandsbolaget försvunnit och segheten till nya domänen uppkommit.

Som sagt, Mac Minin har snabbt internet och rätt DNS hela tiden och den är också kopplad till samma router som iMacen. Båda har Leopard.

Snälla!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-28 21:41

Bör lägga till att IP-adressen ändras i samma veva.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 16:30

Funka perfekt! Tackar så mycket!

1
Bevaka tråden