Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minskat antal sidor på App Store

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2008-09-28 12:28

Är det någon fler som märkt att sidantalet på App Store/All iPhone Applications nu endast är 88 st. Tidigare var de ca 188! Senaste releasdatum är den 15 september. Någon som har en aning om vad det kan bero på?

Ursprungligen av Berndth:

Är det någon fler som märkt att sidantalet på App Store/All iPhone Applications nu endast är 88 st. Tidigare var de ca 188! Senaste releasdatum är den 15 september. Någon som har en aning om vad det kan bero på?

Skulle bra gärna vilja vet jag med! Alla Apps som kom efter den 15:e då?
Inge förklaring från Apple heller..

Jag kollar aldrig där utan går direkt in på Books, Business osv. Där finns programmen i tidsordning så de nyaste ligger först. Eller missförstod jag frågan ?

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2008-09-28 13:40

Men om man går in på respektive underavdelning, Music, Education, Utilities etc, så ser man åtminstone release-datum som är senare. Men det är bökigare och man får ju inte överblicken!

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2008-09-28 14:42

Troligen inte, utan jag menade bara att eftersom ända sedan App Store kom har man i All iPhone Applications kunnat se release-datum på alla applikationer. Det är bara lite underligt att man inte kan se det längre sedan några dagar. Det tar ju betydligt längre tid att gå in i respektive underavdelning än att se alla nytillkomna apps på en gång.

Håller med! Dom borde egentligen lägga till en kategori som visar de nyaste sedan en månad tillbaka eller nåt åt det hållet.. Då kan man hålla sig uppdaterad enkelt utan att behöva kolla i varje kategori (framför allt spel som har flera underkategorier).. Hade för mig att iTunes skulle vara enkelt och lätt att använda, men dom krånglar ju till App Store mer än nödvändigt tycker jag..

Nu har dom ändrat så man bara kan välja olika kategorier, alternativet att välja alla program är borttaget.

Riktigt synd, var ju mycket lättare att hitta nya Apps tidigare.

Jag håller med om att iTunes kan vara krångligt. Synkningen har gett mig gråa hår eftersom det inte är speciellt logiskt.

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2008-09-28 21:55

"(framför allt spel som har flera underkategorier)"

Fast i spel kan man iofs välja See All.

Ser att dom nu fixat så att när man klickar in sig på App Store så kommer det ju upp "Whats New" (har alltid varit där) men om man klickar uppe till höger i denna ruta på "Show All" så kommer de senaste Appsen/uppdateringarna fram (är dom inte i ordning? Klicka på "Sort By" o sen "Release Date")

Ursprungligen av Pain Reaper:

Ser att dom nu fixat så att när man klickar in sig på App Store så kommer det ju upp "Whats New" (har alltid varit där) men om man klickar uppe till höger i denna ruta på "Show All" så kommer de senaste Appsen/uppdateringarna fram (är dom inte i ordning? Klicka på "Sort By" o sen "Release Date")

mjo, men där får man väl inte upp allt? man får bara upp två sidor?

Ursprungligen av bobochbob:

mjo, men där får man väl inte upp allt? man får bara upp två sidor?

Mm, det stämmer.. Gillade det förra bättre där man kunde gå tbx och kolla.. Det är ju inte direkt så att man kollar App Store varje dag efter nya uppdateringar eller Appar.. Aja, bara att vänja sig vid det nya dom börjat med nu ist..:tveksam:

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2008-09-30 12:18

Det märkliga är att i New/See all visas inte ens de nyaste appsen som finns i respektive underavdelning.
I till exempel Productivity släpptes i dag YouNote, men den finns inte med i News.

Överhuvudtaget är hela den här omdaningen besynnerlig!
Vad pysslar Apple med?

Ursprungligen av Berndth:

Det märkliga är att i New/See all visas inte ens de nyaste appsen som finns i respektive underavdelning.
I till exempel Productivity släpptes i dag YouNote, men den finns inte med i News.

Överhuvudtaget är hela den här omdaningen besynnerlig!
Vad pysslar Apple med?

Ja det undrar jag också.. Vill dom skrämma bort oss från att använda App Store..?:tveksam:

1
Bevaka tråden