Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

web-sida

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-09-26 07:58

Hej
Undrar om någon vet om svensk företag telefon address etc som bygger och säljer webbsidor bara för MAC med MAC OCH ALLT FÖR MAC ?

Huh? Du får nog förtydliga dig lite mer.

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-09-26 19:11

Tja vet ej hur mycket mera ska tyda det jag vill men efter många har sagt att det jag vill var svårt tyckte att här skulle jag få enklare svar.
Jag vill ha en saijt
som ska ha egen mail
och flera sidor med möjligheter för text
och bilder,
men den som vill se in i saijten ska login sig.
vad tror du ?
Och att jag ska ha den möjlighet att uppdatera saijten eller ändra det som ska aktualiseras.

Det låter som att du söker en helt vanlig webbyrå/webbdesignfirma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 09:02

Låter på mig som en vanlig webbsajt (hemsida) där startsidan har en inloggning. De flesta webbhotell har väl såväl utrymme som mail

Behöver den inte fungera för annat än mac så skulle du kunna göra den själv i iWeb och lägga upp på i stort sett vilket webbhotell som helst

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-09-27 15:55

Oh tack det låter så enkel det du seger som det är att räkna 2+2 men jag kan inte det! för att jag kan inte:( ..och har inte den tid att forska hur ska man göra det.Jag har fråga några just det att saijten ska vara inloggnings med lösen och genast sade de att det är komplicerad så nu blir jag confused av det du seger.

På vilket sätt skulle det bli komplicerat för dig om du betalar någon annan för att göra det åt dig? Eller har jag missförstått något?

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-09-27 21:02

irrel du kan läsa det vad Katinka skrev "så skulle du kunna göra den själv i iWeb ".

Själv klart blir inte alls för migkomplicerat om du fixar och jag betalar..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 22:24

Dom flesta webhotell har möjligheter att ställa åtkomst med lösen på foldernivå. Inga problem med den saken alltså. Sen räcker väl en enkel blogg antar jag för dina syften.

Flaz: Från början frågade du ju efter ett företag som kunde göra hemsidan åt dig, så jag förmodade att det var det som det handlade om.

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-09-28 16:02

Jo visst jag sitter kvar på samma stol..?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 22:11

Ursäkta, men det lät på mig som om du trodde att en webbsajt som skulle fungera med mac och som skulle ha lösenordsinloggning var något speciellt komplicerat. Alltså mer komplicerat än en öppen sida.

Eftersom så inte är fallet, utan att ha en startsida med inloggning via lösenord är vad de flesta webbhotell kan ställa upp med och att problemen här brukar vara hur man ska få sidor att fungera på Windowsdatorer (Internet Explorer), så svarade jag inte på frågan utan det jag trodde du undrade. Det var fel av mig men jag hade lite rätt eftersom du fått besked från någon att inloggningssidor var problem.

Låt oss då ta den delen. Att ha inloggning på en sida kanske på två sätt

Enklast och erbjuds nog från de flesta webhotell - det finns ett lösenord som ställs in från början. Det innebär att alla loggar in med samma ord

Lite mer komplicerat, och kanske inte erbjuds av alla, varje användare har sitt eget användarnamn och lösenord. Inte svårt men kräver lite mer av den som sätter upp sajten och att någon sedan administrerar nya användare och lösenord. Detta kan i stort sett automatiseras.

Åter till någon som kan göra jobbet - varför inte kontakta Taz_1999 som brukar ha bra svar om Joomla och FileMaker och som jobbar med att sätta upp Joomlaportaler för folk.

1
Bevaka tråden