Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RealGuitar in i Logic?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-25 14:34

Hej, sorry, jag har sökt på forumet efter ett svar på denna korkade fråga men inte hittat något. Så nu frågar jag själv. Jag har Logic 8 och försöker assigna ett track till Real Guitar. Men jag lyckas inte. Hur gör jag? Reason hittar jag lätt, men inte RG. Säkert superenkelt, men jag, som öppnar Logic en gång i kvartalet, är inte riktigt hemma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 22:25

Står väldigt bra instruktioner i manualen men ändå...

"Bara" att göra ett "New Track" i Track-menyn i Arrangefönstret (och välj Software Instrument). Sen är det bara att dunka in RG ur instrumentlistan (se bild):

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-27 09:13
Ursprungligen av pherson:

Står väldigt bra instruktioner i manualen men ändå...

"Bara" att göra ett "New Track" i Track-menyn i Arrangefönstret (och välj Software Instrument). Sen är det bara att dunka in RG ur instrumentlistan (se bild):

Tackar, där var den ja.

(Manualen är på dryga 1000 sidor, jag har "bara" kommit igenom ca 2/3 under en semestervecka på Kanarieöarna. Försökte hitta svaret i pdf-manualen, men mina sökningar gav inga bra svar alls. Jag ogillar Logics knappar, som inte direkt säger vad de gör.)

Följdfråga: om jag nu har ett track, som i dagsläget går till en EXS24-gitarr, och vill byta ut det instrumentet mot RG eller RS, hur tusan gör jag då? Det hjälper inte att klicka, dubbelklicka eller ctrl-klicka på knappen. Måste jag bygga ett nytt track och flytta över alla events manuellt?

prova att klicka och hålla inne knappen en stund. då dyker det förhoppningsvis upp en lista med instrument att välja mellan...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-02 13:01
Ursprungligen av Wilhelm:

prova att klicka och hålla inne knappen en stund. då dyker det förhoppningsvis upp en lista med instrument att välja mellan...

Tack så mycket, det gick kanon. Som smort. I går. Nu går det inte längre. Logic hittar tydligen inte RG och RS. Jag har skickat en supportfråga till Music Lab, men det kanske är någon här som har en brajt idé? Jag har etstat att reparera skivbehörigheter och att slänga preferens- och cachefiler, men inget hjälper.

Edit: nu funkade det igen. Tror jag kommit på handgreppet.

1
Bevaka tråden