Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SR i iPhone med FStream

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Degerfors
  • 2008-09-26 08:14

Hoppas verkligen att de fixar de här problemen snart. Hah! Snygg fix för 3G uppkopplingen BlackSmp, det funkade för mig med!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-09-28 12:57

försökte lägga till rimfm som favourit, fick det inte att funka. Nu fungerar inte appen alls, det står bara "Disconnected" ovanför dom redan inlaggda stationerna.

Hjälp mig, för att lägga in nya stationer, behöver man bara skriva in adressen då, eller måste man fylla i Format och Bitrate?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-28 22:50
Ursprungligen av Bybba:

försökte lägga till rimfm som favourit, fick det inte att funka. Nu fungerar inte appen alls, det står bara "Disconnected" ovanför dom redan inlaggda stationerna.

Hjälp mig, för att lägga in nya stationer, behöver man bara skriva in adressen då, eller måste man fylla i Format och Bitrate?

Det räcker med adressen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-28 23:36
Ursprungligen av miccet:

Hoppas verkligen att de fixar de här problemen snart. Hah! Snygg fix för 3G uppkopplingen BlackSmp, det funkade för mig med!

Mig med

Läste igår att man snart ska kunna använda den vanliga ipod-radio-hörluren även till iphone. Undrar om den komma funka som hands free också?

Fråga: KOSTAR DET PENGAR hela tiden man är uppkopplad på 3G och slölyssnar på P1?

Ste

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-03 21:04
Ursprungligen av stiffler:

Läste igår att man snart ska kunna använda den vanliga ipod-radio-hörluren även till iphone. Undrar om den komma funka som hands free också?

Fråga: KOSTAR DET PENGAR hela tiden man är uppkopplad på 3G och slölyssnar på P1?

Ste

Beror helt på vad du har för abonnemang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-06 19:17

Kan tipsa om WunderRadio som har alla (tror jag) svenska radiostationer redan inlagda.
Man kan se radiostationer per land etc, klart mycket bättre än att mixtra med fstream, dock så kostar applikationen 45 kr.. Men det kan det kanske vara värt?

PLUS... man kan ha på programmet när man har skärmen låst/släckt, det stoppar inte som fstream

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-07 08:04

Fstream är uppdaterat. Nu går det att spela med låst skärm!

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2008-10-07 13:20

Är det bara för mig SRs extrakanaler inte fungerar? Alltså de kanaler som bl.a. sänder de allsvenska fotbollsmatcherna. Det står bara "buffering"... Jag har låtit den stå igång i 10 min vid ett tillfälle, men det hjälpte inte (testat både via GPRS och WLAN, har ej 3G). Däremot funkar de vanliga Px-kanalerna bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-07 13:22

Jag har samma problem. Både med gamla och nya versionen. Kanske är SR som har tillfälligt problem idag?

Ja, funkar att spela med låst skärm nu, och tilsammans med Backgrounder ä det klockrent.

Men jag kan bara spela över WiFi. När jag kör på 3G så börjar den inte ens buffra. Har sett andra som har samma problem... SR Extra har strulat även för mig.

Edit: Hade varit mer logiskt om "more" hette "settings" istället. Hade missat att det fanns en inställning för att slå på och av användning av radio över "cellular network". Testade på vägen till jobbet, och det funkade bra.

Senast redigerat 2008-10-08 11:40
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-10-08 11:17

Kan inte få FStream att funka över 3g nätet trots att jag ändrat i inställningen "Don't use cellular network".

Är det någon som får SR:s extra-kanaler att funka?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-14 08:26
Ursprungligen av stevenD:

Är det någon som får SR:s extra-kanaler att funka?

Nix funkade inte för mig heller, skickade ett mail till webmastern på SR och påtalade problem och att det var fler som jag som hade problem.
Förhoppningsvis så får jag svar idag....dom har då varit snabba tidigare iaf

/R

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-10-14 09:22

För mig funkar SR:s kanaler hur bra som hälst efter uppdateringen.
Funkar både med WIFI och 3G och med låst skärm.
Kanon

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-14 10:13
Ursprungligen av smurf:

För mig funkar SR:s kanaler hur bra som hälst efter uppdateringen.
Funkar både med WIFI och 3G och med låst skärm.
Kanon

Men funkar även "SR-EXTRA" kanalerna för dig oxå ?
För mig så funkar dom vanliga men inte extra kanalerna....

/R

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 19:13
Ursprungligen av tic24:

Men funkar även "SR-EXTRA" kanalerna för dig oxå ?
För mig så funkar dom vanliga men inte extra kanalerna....

/R

Säker på att de inte fungerar?
Är där ingen sändning på kanalerna så är det helt tyst.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-15 11:44
Ursprungligen av zappee:

Säker på att de inte fungerar?
Är där ingen sändning på kanalerna så är det helt tyst.

Nix det funkar inte, har provat 2dgr i rad nu under hockeysändningarna och det vill sig inte
Var i kontakt med supporten på SR.

Utdrag från svaret från SR:

En sak som skiljer extrasändningarna från de ordinarie kanalerna är att
de sänds med något som kallas "variable bitrate", medan de ordinarie
finns i två olika kvaliteter, high på 96 kbps och low på 32 kbps. Med
variable bitrate ställer kvaliteten in sig efter din uppkoppling.

Detta verkar inte fungera med Fstream iaf....allt annat funkar utom just dessa rackarns kanaler....

/R

Jag får inte heller Extra kanalerna att fungera.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-16 14:47

Fick ett tips från SR idag om att WunderRadio som finns i appstore (45.-) funkar med extrakanalerna....köpte just hem det så nu ska det provas ikväll...
Har provat lägga in radiosporten & rixfm och dessa kanaler funkar klockrent

/R

Fick igenom min portering till Telia i går så jag kunde lyssna på P1 när jag cyklade till jobbet. Funkade utmärkt över Edge, så 3G är inget krav.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 19:12
Ursprungligen av ohennig:

Fick igenom min portering till Telia i går så jag kunde lyssna på P1 när jag cyklade till jobbet. Funkade utmärkt över Edge, så 3G är inget krav.

Förutom att ingen kan ringa dig

Testade just WunderRadio för SR Extra, men funkar inte för mig. Funkar det för någon annan?

Hittade SR Extra, SR Extra 2 och SR Extra 3 när jag sökte på SR Extra. De fanns dock inte listade under Sweden/Stockholm.

Sen är det ju lite sunkigt att appen crashar när man försöker hämta kanaler baserat på ens position.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-16 21:01
Ursprungligen av stevenD:

Testade just WunderRadio för SR Extra, men funkar inte för mig. Funkar det för någon annan?

Hittade SR Extra, SR Extra 2 och SR Extra 3 när jag sökte på SR Extra. De fanns dock inte listade under Sweden/Stockholm.

Sen är det ju lite sunkigt att appen crashar när man försöker hämta kanaler baserat på ens position.

För mig funkar det !

Använder mig av dessa länkar:
Extrasändningar, t ex sport:
mms://wm-live.sr.se/SR-extra01

mms://wm-live.sr.se/SR-extra02

mms://wm-live.sr.se/SR-extra03

mms://wm-live.sr.se/SR-extra04

mms://wm-live.sr.se/SR-extra05

mms://wm-live.sr.se/SR-extra06

mms://wm-live.sr.se/SR-extra07

mms://wm-live.sr.se/SR-extra08

/R

Fungerar kalasbra för mig, äntligen kan man följa matcherna i helhet.

  • Medlem
  • 2008-10-17 10:24

men..men...

Jag får det inte att funka alls. Skriver in adresserna till SR:s kanaler enligt tråden och programmet skriver bara connecting:confused: . Däremot funkar Classique radio och alla kanaler man kan gå till via presets. Någon som vet vad som kan vara fel?

Ok,nu funkar det. Efter 5 min så kom P3 igång, hade glömt den i connectläget under tiden jag skrev inlägget. Magiskt, har försökt i två dagar. Vet ni varför det tar så lång tid för just SR:s kanaler jämfört med de andra?

Senast redigerat 2008-10-17 10:36
Ursprungligen av Äka:

Jag får det inte att funka alls. Skriver in adresserna till SR:s kanaler enligt tråden och programmet skriver bara connecting:confused: . Däremot funkar Classique radio och alla kanaler man kan gå till via presets. Någon som vet vad som kan vara fel?

Kanske en dum fråga, men sänder verkligen extrakanalerna något nu?

  • Medlem
  • 2008-10-17 10:56
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Kanske en dum fråga, men sänder verkligen extrakanalerna något nu?

Det vet jag inte, men jag var lite otydlig i min fråga. Mitt problem gällde alla SR:s kanaler. Fick ingen av kanalerna att fungera, stod bara connecting, jättelänge. Men under tiden jag skrev inlägget så hade jag glömt att jag försökt få igång P3 igen, och efter en bra stund skrek det plötsligt igång nån låt och Hanna Fahl pratade efteråt, skitbra Har joxat med det till och från i två dagar, och det har inte gått igång förrän nu. Provade igen och det tar säkert 2-3 minuter innan något händer, ska det vara så? (med Sverkers röst och tonfall:) )

Jepp, med de länkarna funkar det för mig också

Jag har fått ett problem med mitt Fstream.

Jag var i Norge då jag laddade hem och installerade det, och gick in på sidan där svenska kanaler fanns och knappade in några olika t ex P3.

Allt funkade kalas och när man valde kanal så anslöt det och började buffra direkt och efter några få sekunder så kom det ljud ur högtalaren. Finemang helt enkelt.

Men, så kom jag hem till Sverige, och plötsligt funkade det inte alls längre. Det börjar aldrig buffra hur länge jag än väntar.

Jag har testat att starta om iPhonen på alla vis, avinstallera och ominstallera Fstream, lagt in kanalerna på nytt flera gånger, testat med att tillåta använda mobilnätet eller bara WiFi. Inget verkar funka. Bara en enda gång kom det plötsligt ljud ur högtalaren på P3, efter att ha försökt starta buffring i säkert 5 minuter.

Jag har trådlöst nätverk hemma i lägenheten, men det ska väl inte behöva ändras nåt i det för att få "fri sikt" ut och in för streaming audio? Jag menar, Youtube och allt annat funkar ju rakt av utan mickel med de trådlösa nätverkets inställningar.

Nån som har nåt tips?

Dr Tinnitus

Bevaka tråden