Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Warhammer Online - Windows XP

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, funderar på det nya spelet warhammer online, dock som endast fungerar på Windows... suck.
Menmen, har en ny MacbookPro Intel 2.4 GHz nya touchpad osv.´

Jag kan ju installera windows med bootcamp, no problems. Men hur är det för datorn att jag sitter ett par timmar om dagen inne på windows och kör ett spel som tar rätt mycket kraft av datorn?
Mår datorn bra av detta eller klarar den det utan "biverkningar"?

Tjao

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-23 11:06
Ursprungligen av Stoffen:

Tja, funderar på det nya spelet warhammer online, dock som endast fungerar på Windows... suck.
Menmen, har en ny MacbookPro Intel 2.4 GHz nya touchpad osv.´

Jag kan ju installera windows med bootcamp, no problems. Men hur är det för datorn att jag sitter ett par timmar om dagen inne på windows och kör ett spel som tar rätt mycket kraft av datorn?
Mår datorn bra av detta eller klarar den det utan "biverkningar"?

Tjao

du undrar inte om den räcker till prestanda-mässigt, du undrar om datorn "mår dåligt" av att köra en tung applikation?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-23 12:25

En dator är gjord för att belastas, vad Windows kan göra med sig självt är ju svårt att veta men jag har ännu inte hört om att du skall kunna skada själva hårdvaran i datorn, kan du det är det ju solklart garantiärende.

Det är med andra ord ingen risk för biverkningar.

Grejen är att själv tror jag att det går, och nej jag undrar inte om datorn uppfyller prestanda kraven.
Bara det att precis när jag köpt datorn på kullander, så frågade jag om det gick bra att köra windows på den.
Fick svaret "ja det går via boot camp men borde inte göras hela tiden, den e trots att gjord för Mac OS X"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-23 14:49

Jag skulle tolkat det som en pik till att OS X är överlägset Windows eller som att försäljaren har dålig koll. Det eller någon oerhört långsökt förklaring om Windows sätt att accessa diskarna sliter mer än OS X eller motsvarande.

Jag skulle inte oroa mig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-24 12:05
Ursprungligen av d99gnu:

Jag skulle tolkat det som en pik till att OS X är överlägset Windows eller som att försäljaren har dålig koll. Det eller någon oerhört långsökt förklaring om Windows sätt att accessa diskarna sliter mer än OS X eller motsvarande.

Jag skulle inte oroa mig

Piken avser det första du föreslog..
Finns ju en del som bara kör Windows på sin nya Mac och aldrig ens använder OSX, därav piken.

// Johan K&K

Ursprungligen av Stoffen:

Tja, funderar på det nya spelet warhammer online, dock som endast fungerar på Windows... suck.
Menmen, har en ny MacbookPro Intel 2.4 GHz nya touchpad osv.´

Jag kan ju installera windows med bootcamp, no problems. Men hur är det för datorn att jag sitter ett par timmar om dagen inne på windows och kör ett spel som tar rätt mycket kraft av datorn?
Mår datorn bra av detta eller klarar den det utan "biverkningar"?

Tjao

Jag sitter själv och spelar Warhammer Online på min iMac Alu 2.4 GHZ. Allt funkar bra nu, men var tvungen att fixa 2 saker innan allt funkade bra.

1. Jag fick "Black Screen" hela tiden när jag spelade. Fick tips om att gå in på ati.com och ladda ner de senaste drivrutinerna som faktiskt finns till BOOTCAMP

2. Starta först datorn i mac och kör "smcfancontrol" innan du gör en omstart till XP. Då får du mer kylning till datorn. Jag har inställningarna på ODD:1000, HDD:2500, CPU:2500 och det funkar klockrent.

Fan vad jag älskar Warhammer!

________________________
I Like Mac, but my first love was AMIGA

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 14:20
Ursprungligen av Panic:

iMac Alu 2.4

och hur funkar/flyter det, kör du på maxinställningar, vilken upplösning etc?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-09-26 11:19

Varning för warhammer. Provade på min 15" 2.2ghz, med 4GB ram och gf8600 128mb.
Totalt ospelbart även med allt på lägsta. Kanske i bästa fall 5-10 fps.
Tydligen ska dock detta bero på problem mellan deras servrar och vissa isp'er.
En kompis med pc har samma problem.

det fungerar för mig och jag sitter på en gammal AMD 64 1.6GHz - 2GB Ram (PC333) Nvidia Gforce GO 7300, och då körde jag på medium inställningar.
Dock så är det en Windows XP dator.

Jag kan installera kolla på min imac 2,4 Ghz om det hjälper något. Kör nu på en PC (quadcore 2,83, 4670X2) och har aldrig märkt av lagg eller grafiska bekymmer på maxade inställningar och 1920 x 1200.

Tharkath, på Kharaz-a-Kharak för övrigt Lvl 18 idag...

1
Bevaka tråden