Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datatrafikspärr på Mobilt Bredband (Tele2)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 15:35

Hittar ingen tråd om detta ämnet, rätta mig om jag har fel...

Har precis råkat på den otrevliga överraskningen att Tele2 strypt mitt mobila bredband ner till obefintlig hastighet (vanlig surf och särskilt bankärenden är i princip omöjliga att genomföra)

Har förstås mig själv att skylla då jag inte läste på ordentligt när jag skaffade abonnemanget i somras, men jag vill minnas att jag frågat i butiken om det var fri surf. Det sas ingenting om att den nya regeln med begränsad trafik hade trätt i kraft, men i kontraktet och på hemsidan står det ju numera tydligt...

Anyway, vad har ni för erfarenhet om detta? Finns det någon som har gått på samma mina som jag och lyckas säga upp sitt abonnemang och finns det isåfall alternativa operatörer som inte har den här trafikspärren?

Jag tecknade tele2 fri surf för 99kr i månaden fårra året... i januari fick jag ett brev om att de nu ändrat villkoren och att 5 gb är max sedan stryper de och man fick säga upp sitt abonemang om man ville eftersom de ändrat villkoren. Måste betyda att de inte gäller dig eftersom de ändrade villkoren långt innan du skaffade ditt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-19 17:29

Telia kör med samma system när jag läste deras avtal för ett par veckor sedan...

1
Bevaka tråden