Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja Spelkonsoll...Wii eller Ps3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gudars...

Goflorp har bestämt sig för att skaffa en konsoll...

Wii eller PS3 är frågan.

Tycker mig ana att Wii är billigare, inte lika bra grafik men fasen så roliga spel.
Det verkar som om krigsspel och skjuta&kriga-spel inte är lika många på Wii.

PS3, större, mer komplicerade spel. Dyrare? Mer seriöst, inte lika mkt humor?

Som sagt. Vad gäller av ovan? Vad har jag fått om bakfoten.

Jag gilalr mera sjukt roliga spel än absolut verklighetstrogna.
Bilspel är inget som drar alls....

Annars? Tja, försök gärna fräls mig genom att ta gott om repektive plattform.

Men inget skitprat om konkurrenten och inga animerade giffar

PS3 är den mest avancerade konsolen som finns just nu. Snyggare grafik, inbyggd blue ray och förmodligen den längsta framtiden bland de 3 "stora" konsollerna.

Wii är väl mer roliga än verklighetstrogna, men alla spel till wii är inte roliga, precis som alla spel till ps3 inte är verklighetstrogna, eller för den delen tråkiga.

Goflorp, min vän, du verkar ha bestämt dig för Wii (eller har jag fel?), men du borde testa både Wii och PS3 innan du köper.

(Själv köpte jag xbox360 för att den ÄR bra, kostar nästan hälften av vad en ps3 kostar och funkar bra med min mac, men slipp då! )

efter att brorsans pojk skickat sin 'krysslåda fullvarv' in och ut på service en sex eller sju gånger så är jag hemskt bestämd på att det blir Wii eller Ps3..

Jag har inte bestämt mig för ngn än men jag verkar titta nogrannare när wii diskuteras...

Hmmm, finns Rayman raving rabbids till ps3?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-14 17:12

Wii: Grymm konsoll med många roliga spel, dock bara "SD" upplösning på bilden och inget digitalt ljud ut ur konsollen. (Wii går också att chippa om man vill det, kul om man tex köpt guitarr hero och vill bränna ut och spela användares egna modifierade spel med fler låtar till spelet.)

PS3: Grymm grafik, digitalt ljud ut, betydligt mer avancerat än Wii. Går att spela spel på, använda som mediacenter och titta på BlueRayfilm i full HD

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-14 20:27

Wii spel är roliga ett tag men den känns mer för barn, PS3 känns mer "vuxen" och spelar Blu-Ray, dessutom spelar den DVD riktigt bra också.

1
Bevaka tråden