Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 8 & problem efter import av nya låtar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som har stött på detta problem? Jag uppdaterade iTunes mitt i en import-frenzy som jag hade här i veckan (flyttat över en massa musik + rippat in skivor som legat o drällt) och har därför blivit plågsamt medveten om detta:

Det som händer är att tids-indikatorn längst upp i programmet hänger sig efter import av nya låtar; programmet märker när jag väljer en ny låt och visar korrekt namn, men tiden fryser sig vid 0:00 och stannar där under hela låtens gång. Det uppstår även 'glitches' i musiken som vid en dålig ripp vilket får till följd att riktiga spikar hörs då och då (sitter man med 13k-högtalare nojjar man till ordentligt, tro mig).
Byter jag låt tar det 2-3 sekunder innan iTunes fattar, hela systemet känns överlag väldigt insträngt och segt. Efter ett tag slutar det reagera när jag klickar på låtar, utan det är bara tyst. När jag trycker på kringla+q så tuggar badbollen ett tag, och sedan försvinner progget och en sån "krasch-rapport'-ruta kommer upp o ber mig skicka en felrapport till Apple. Startar jag om programmet fungerar det hur bra som helst, tills nästa gång jag lägger till något i biblioteket.

Jag vill tillägga att detta inte händer VARENDA gång jag lägger till en skiva, men mer än varannan gång iaf. Har ett tämligen blygsamt bibliotek på 40,63GB så jag kan inte tänka mig att det börjar bli för stort. Har ett uppdaterat system i övrigt. Har en första generationens MBP.

samma här. Lade in några skivor direkt efter uppdatering till itunes 8, och plötsligt stannade låttiden på 0:00 på alla nyimporterade låtar jag testade - dock ej på tidigare inlagda skivor. Hörde dock inga glitchar. Sen startade jag om, och då kändes det normalt igen. Men "0:00"-problemet fortsätter uppstå vid import, och man måste stänga itunes och starta om för att det ska funka igen. Jävligt irriterande.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-14 16:18

Jag sitter på OSX 10.5 (Nyaste uppdateringen) Jag har importerat en hel del låtar till iTunes 8, både från CD och från mp3 direkt... har inte haft några som helst problem.

Har ni några plugins eller liknande installerat till iTunes?

Vilket OS kör ni?

Hmm det låter konstigt. Jag kör Leopard 10.5.4.
Har iofs en LAME-plugin installerad till 8'an, men det är överlag när redan existerande mp3'or skall läggas till som problemet uppstår; ej vid import av CD-skivor... Men pluginen kanske kan spöka till det ändå?

10.5.4... inga plugins. Problemen uppstår när jag importerar Apple Lossless-filer. Skumt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 09:31

Prova skapa ett nytt bibliotek. (håll ner Alt tangenten när du startar iTunes). Händer samma sak om du importerar låtar till det nya biblioteket?

1
Bevaka tråden