Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari byter filändelse på MS Office-filer vid nedladdning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett irriterande problem med Safari. När jag laddar ner MS Office-filer så påbörjas nedladdningen med files ordinarie filändelse, dvs ".xls" eller ".doc" osv. Men efter knappt en sekund ser man i nedladdningsfönstret att filändelsen ändras! ".xls" blir helt plötsligt ".xls.xlt" och ".doc" blir ".doc.dot" osv.

Detta gör att Quick Look inte kan köras på filerna, vilket är enormt irriterande. Det går dock fortfarande att dubbelklicka på dom, och MS Office öppnar då filerna, utan problem.

Jag kan dock manuellt ta bort det extra filtilläggen och sedan öppna dom med Quick Look, men det tycker jag inte att jag ska behöva göra!

Varför gör Safari på detta viset? Någon annan som varit med om samma sak? Vad gör jag åt det?

Jag kör OS X 10.5.3 med Safari 3.1.1 och Saft 10.0.9.

På bilden syns att filändelsen ".dot" har lagts till, samtidigt som den i inledningsskedet av nedladdningen fortfarande har ".doc"-ändelsen:

Vilken länk tankar du ifrån? Om det nu är en publik websida (så att man kan testa själv).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-12 12:27

Uppdatering till Office 12.1.2 löser problemet!

Finns en tråd om (det nu lösta) problemet här:
Apple - Support - Discussions - Safari appends .dot to all .doc files ...

Edit:

Ursprungligen av johan_tanying:

Vilken länk tankar du ifrån? Om det nu är en publik websida (så att man kan testa själv).

För att testa om du ej uppdaterat - gör en googlesökning med filetype:doc

1
Bevaka tråden