Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Win: iTunes hänger sig när det avslutas

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-12 17:06

ITunes låser sig varje gång jag skall avsluta programmet, jag måste avsluta aktiviteten för att det skall stängas ner... Skitjobbigt, någon som har en lösning på problemet, har sökt överallt utan att hitta en lösning som fungerar.

OS: win xp

  • Medlem
  • 2008-08-12 18:27

Flyttar tråden till rätt forum från iPod Touch. Försök även gärna att beskriva frågan så tydligt det går i rubriken.

Admin

jag har samma problem, kör senaste versionen av iTunes och Windows XP

någon som har en lösning ?

hittade problemet!

kör msconfig och gå på fliken tjänster där finns en tjänst som heter Bonjour-tjänst från Apple Inc. Avmarkera den och starta om datorn.

Ingen aning vad den gör för nånting, men itunes fungerar utan problem när jag avmarkerade den iaf

Ursprungligen av Wonder:

Ingen aning vad den gör för nånting, men itunes fungerar utan problem när jag avmarkerade den iaf

Bonjour behövs om du t.ex vill dela ut ditt iTunes-bibliotek till andra på nätverket, eller om du vill kunna hitta andra delade bibliotek i nätverket.

Ursprungligen av Wonder:

hittade problemet!

kör msconfig och gå på fliken tjänster där finns en tjänst som heter Bonjour-tjänst från Apple Inc. Avmarkera den och starta om datorn.

Ingen aning vad den gör för nånting, men itunes fungerar utan problem när jag avmarkerade den iaf

Ursäkta men vart hittar man msconfig? God kväll/dag/morgon.

Ursprungligen av Lavaaktiga:

Ursäkta men vart hittar man msconfig? God kväll/dag/morgon.

Har du provat att göra en sökning i din dator?
Det ligger förmodligen någonstans under C:\WINDOWS\

Enligt din användarprofil så verkar du köra Mac, så jag vill bara påpeka att den här tråden handlar om problem i iTunes för Windows.

Bonjour kallas väl "Zero Configuration" (Zeroconf) på PC-sidan ?

För den vetgirige:
Zero configuration networking - Wikipedia, the free encyclopedia

Ursprungligen av Goflorp:

Bonjour kallas väl "Zero Configuration" (Zeroconf) på PC-sidan ?

Kallas och kallas... Bonjour är väl snarare ett exempel på en "Zero configuration"-lösning.

I den wikipedia-artikeln kallar man Bonjour för "The most widely adopted Zeroconf solution".

1
Bevaka tråden