Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det digitala köket: styr hela köket med en iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste i MetroTeknik om Europas största hemelektronikmässa (IFA=International Funkausstellung) i Berlin där man bl a presenterat ett samarbete mellan Apple och tyska Gorenje.
En iPod placeras i en docka i kylskåpsdörren som också har högtalare. Förutom inställning av fryskontroll och styrning av andra funktioner, går det att lyssna på nedladdad musik. Diskmaskinen eller ugnen kan startas, stängas av och kontrolleras också utanför hemmet via musikspelaren.
Man har också jobbat med att manövrera ett helt kök med en iPod Touch eller en mobiltelefon.

M3: Är ditt hem digitalt? Är det digitala hemmet en utopi...?, Övrigt, M3:s forum
Här är lite mer tankar kring det digitala hemmet.

Är inte speciellt "digital" själv. Men jag använder en router som gör att jag kan gå omkring med mina Mac-datorer och min iPod Touch och sitta var som helst och arbeta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 21:01

Schysst. Ibland kan det räcka med att ringa hem och säga åt den som är hemma vad det finns för råvaror och ett par olika maträtter som denne kan laga så maten är varm när alla är hemma
Men visst vore det häftigt att sätta på ugnen med iPhonen på vägen hem och sedan låta kylskåpet stoppa in rosbiffen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 01:42

Skulle vara nice att ladda kaffekokaren innan man drar iväg till jobbet och sedan sätta på den när man är 10min hemmifrån

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 16:53

Tænkte jag skulle ge mig på nått sånt under min hus-renovering. Antingen med X.10 protokollet eller bættre och så fixa en applikation eller ett snajdigt webgrænsnitt før iPhonen att styra hela huset med...

Dock blir det væll inte lika smutt som att plugga in iPodrn till kylskåpet

1
Bevaka tråden