Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur konvertera film så att den tar mindre plats?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-07-05 14:05

Jaa, du såg namnet på diskussionen...

Hur ska jag fixa detta?

Jag har en film på datorn tex. Djävulen Bär Prada på 1000MB (1GB)

Jag vill att den ska ha lika bra kvalitet men ta mindre plats eftersom min iPhone bara tar 8GB

Är detta ens möjligt?

Tack på förhand

PS. Jag använder en iMac (senaste) DS.

Ladda ner iSquint.

...eller Handbrake

köp VisualHub, underbart program som kan konvertera det mesta till det mesta. har en specialinställning för Iphone så att filmen ska bli alldeles lagom för just iphonen. fick en 4gb film att hamna på 300mb och fortfarande är i perfekt kvalité på iphone skärmen.

Ursprungligen av Ollebro:

köp VisualHub, underbart program som kan konvertera det mesta till det mesta. har en specialinställning för Iphone så att filmen ska bli alldeles lagom för just iphonen. fick en 4gb film att hamna på 300mb och fortfarande är i perfekt kvalité på iphone skärmen.

Hur har du programmet inställt?
Själv körde jag ett avsnitt av Weeds genom VisualHub, jag valde "Till Itunes" och iPhone som skärm. Men filen jag fick ut var STÖRRE än originalfilen i .avi.

Ursprungligen av ChicoPato:

Hur har du programmet inställt?
Själv körde jag ett avsnitt av Weeds genom VisualHub, jag valde "Till Itunes" och iPhone som skärm. Men filen jag fick ut var STÖRRE än originalfilen i .avi.

jag har bara valt till itunes och till Iphone "format" i normal kvalite. storleken kanske beror på vad original filen var kodad i mm? jag har än så länge endast testat .img filer och ett par prisonbreak avsnitt och de blev knappt mindre, ca 20 mb mindre än orginalstorleken på 350mb. skumt det här.

Ursprungligen av Ollebro:

jag har bara valt till itunes och till Iphone "format" i normal kvalite. storleken kanske beror på vad original filen var kodad i mm? jag har än så länge endast testat .img filer och ett par prisonbreak avsnitt och de blev knappt mindre, ca 20 mb mindre än orginalstorleken på 350mb. skumt det här.

såg nu att i avancerade inställningar kunde man välja maxstorlek på utfilen. Så problem fixad. 70mb bör väl vara lagom för ett 24 minuters avsnitt?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-05 18:01
1
Bevaka tråden