Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Airport gällande tankning av många filer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 19:14

Hej!

När jag tankar ett par filer samtidigt via t.ex. bittorrent så stänger min Airport express ned efter tag dvs. mottagningen på min dator går till två pluppar men lampan på routern lyser fortfarande grönt men ingen anslutning till internet går att göra. Om jag drar ut den och sedan sätter i igen så funkar det men funkar bara i ca 5 minuter och sedan får jag göra samma sak igen.
Som jag förstått det så skall väl apple uppdateraren själv se om jag behöver ny mjukvara till airporten, vet inte annars vart jag kan hitta det, har i alla fall tidigare kommit upp när jag gjort uppdateringar.

Är det någon som har något förslag på vad man kan göra för att slippa det här?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-05 08:39

Det behöver inte vara fel på din prylar.
Vissa internet-operatörer analyserar trafiken och deras system kan "känna igen" bittorrent-trafik och prioritera ner den. Vilket kan ge den effekten hos dig om din bittorrent-klient är inställd på att ignorera torrents som ger för låg överföringshastighet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-05 08:52

Jag hade det problemet förut också men det var min gamla netgear router som bråkade.

Vad använder du för bittorrent program?
Vad har du för ISP?

Efter jag bytte till en Time Capsule och Transmission så har det fungerat utan strul (Telia ADSL)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-09-05 09:51
Ursprungligen av phones:

Som jag förstått det så skall väl apple uppdateraren själv se om jag behöver ny mjukvara till airporten, vet inte annars vart jag kan hitta det, har i alla fall tidigare kommit upp när jag gjort uppdateringar.

Nja, min erfarenhet är att det inte alltid kommer upp i Software Update, utan du måste köra AirPort Utility för att kunna få reda på om det finns något nytt till din Airport Express.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-09-05 10:27

Torrent kan även överbelasta din AE då det skapar en massa anslutningar så hänger inte hårdvaran med tillslut, lösningen är ofta mer hårdvara vilket höjer priset.

Om du söker i lite gamla trådar så hittar du en drös med tips om att minska antalet anslutningar.

1
Bevaka tråden