Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen ringsignal i iPhone?

Tråden skapades och har fått 241 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan tillägga att iPhone Ringtone Maker fungerar alldeles utmärkt med iPhone 3G oavsett om din iPhone är Jailbreakad eller låst till Telia!:cool:

Ursprungligen av Pain Reaper:

Löste mitt problem genom att helt enkelt inte använda "Ringtones!", utan istället använda mig av iPhone Ringtone Maker så jag kan klippa och fixa ringsignaler på datorn (Windows), som sen lägger in dom i iTunes så du enkelt synkar dom till din iPhone precis som om du köpt ringsignalen via iTunes..

Efiko Software: iPhoneRingToneMaker

Ni kan använda det 3 eller 5 gånger gratis innan ni måste köpa en nyckel (drygt 100:-)
Jag köpte en nyckel och använder det med stor lätthet till både 1.1.2 & 1.1.4 med ett stort leende på läpparna!!

Enligt mig helt klart värt pengarna!! Vibrator och ljudlöst fungerar precis som det ska eftersom programmet lägger in dom i iTunes Ringsignalslista och din iPhone får den som en vanlig ringsignal från iTunes..

Kom Dock Ihåg Att Öppna "Ringtones!" Och Klicka: "Start converting", "Direct ringtones" Och "Bocka Av" "Enable Ringtones!" Så Att Du "Stänger Av" "Ringtones"..

Annars kommer din 1.1.4 med stor sannolikhet, precis som min, att fortsätta spela upp den signal du gjort med "Ringtones!" utan vibrator osv..

Radera Även De Signaler Du Gjort Med "Ringtones!" Genom Att Klicka: "Start converting", "Edit and convert ringtones" (vänta medans den laddar), Klicka: "Ok, Continue!", "Delete Call Ringtones".

Gör Om Samma Procedur Fast Klicka: "Restore SMS Ringtones" Om Du Gjort Egna SMS-Signaler..

Ovanstående procedur genomförs genom att starta "Ringtones!"

Efter du gjort detta kan du avinstallera "Ringtones!", om du inte planerar att använda det i fortsättningen, utan att det påverkar dina ringsignaler och du får på så vis lite mera utrymme..

Hoppas Detta Kan Vara Till Hjälp För Någon!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-10 01:28

har fixat det där ringtone maker. riktigt fint program, förutom att det står att programmet har fixat över mina nya signaler till min telefon.. men när jag kollar bland alla ringsignaler i telefon finns det inga nya där. vad är fel då?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-10 14:31

hm.. Och jag vette tusan hur jag ska få in ringsignalerna i itunes heller. Det går verkligen inte att få några som helst filer till ringsignals-mappen i itunes. Någon som vet hur man får dom dit då? För när jag skickar dom direkt från iphone ringtonesmaker till telefonen så verkar det ju inte hamna några i telefonen..

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-05-10 22:43

Ok det finns ett annat alternativ, man kan ladda ned alla möjliga signaler från POLYPHONE.SE Gratis Ringsignaler mobilsignaler MP3 ringsignal roliga ringsignaler som MP3 helt gratis ringsignaler gratis MP3 ringsignaler och sedan lägga in dem i iTunes, följ sedan tidigare guide som finns på iFun.se | Allt om iPhone i Sverige för att konvertera filen till rätt format, dvs med ändelse .m4r
Sedan kan ni gå in i luren via tex Cyberduck och Open ssh (obs kräver trådlöst nätverk)
Dra sedan in filen i Ringtones mappen i andra herarkin (har jag för mig). Funkis som tåget, lycka till!!
(ovan nämda funkar på vilken mp3 fil ni önskar!)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-11 13:43

Jag fick iPhone ringtone maker att funka utmärkt. Jag satt visst på en äldre version först

Men det programmet funkar dunderbra. Alla ringsignaler som man gör i programmet (lätt som en plätt) hamnar under ringsignaler i iTunes. Sen är det bara att flytta över dom till telefonen i itunes och så finns dom där bland alla vanliga ringsignaler i telefonen sen. Skitsmidigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-11 23:28

Lägg in ljudet/låten i Garageband. Är det ett kort ljud, lägg på Loop.

Exportera ringsignal till iTunes.

Synka.

Klart.

"Ringtones!" fungerar dock på min gamla 1.1.2 som nu är uppdaterad till 1.1.4 utan några problem så de kanske är något med mjukvaran på mina 2 iPhones som skilljer sig då det inte funkar på min 16GB men på min 8GB..

Okej, vet inte om någon redan har skrivit detta men men...
Vill du ha "gratis" ringsignaler i Itunes ?
Här är min lilla guide ; )

1. Välj en låt och höger-klicka
2.Tryck på Visa info
3.Tryck på alternativ
4.Tryck på Startid och välj en startid och en sluttid OBS Högst 29 sekunder
5.Tryck på OK
6.Höger klicka igen och välj Konvertera markeringen till AAC
7.Tryck på OK
8.Välj den nya låten som du har förkortat och höger-klicka, sedan välj visa i internet explorer
9.Höger-klicka på den markerade låten och byt namn till NAMNPÅLÅTEN.m4r (Namn på låten är vad låten heter!)
10.Sedan ENTER och OK ta INTE ner fönstret!
11.Och sen när du fortarande har uppe detta "fönster" dra låten till Ringsignaler i Itunes
12. Synka med din Iphone
13.Klart!!!

Hoppas det funkar för er
Obs funkar med alla versioner (1.0.2 - 1.1.4) och använd den nyaste versionen av Itunes
Själv har jag 1.1.4...

Det är en lite töntig guide så ALLA ska förstå

Mvh Emil Kihlström

Gratis ringsignalsprogram för iPhonen

Först vill jag ge en eloge till Emils grymma guide. Funkar utmärkt. Dock har jag också ett tips till de som är för lata för att gå via datorn eller som tycker att Ringtones! inte funkar någe vidare. PhoneZap är ett program som gör en massa onödiga saker, en bra grej är dock att det på ett smidigt och snabbt sätt konverterar valfri låt ur din musiksamling til ringsignal, man kan välja startpunkt och hur lång den skall vara. Funkar som en dans för mig, ljudlöst och vibrator fukar som det ska! PhoneZap finns standard i installer. Skall tilläggas att jag kör 1.1.4

Ursprungligen av eviktore:

Först vill jag ge en eloge till Emils grymma guide. Funkar utmärkt. Dock har jag också ett tips till de som är för lata för att gå via datorn eller som tycker att Ringtones! inte funkar någe vidare. PhoneZap är ett program som gör en massa onödiga saker, en bra grej är dock att det på ett smidigt och snabbt sätt konverterar valfri låt ur din musiksamling til ringsignal, man kan välja startpunkt och hur lång den skall vara. Funkar som en dans för mig, ljudlöst och vibrator fukar som det ska! PhoneZap finns standard i installer. Skall tilläggas att jag kör 1.1.4

Kom dock ihåg att signaler gjorda med PhoneZap raderas varje gång man synkar sin iPhone med datorn..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Kom dock ihåg att signaler gjorda med PhoneZap raderas varje gång man synkar sin iPhone med datorn..

Inte sist jag gjorde det, hade du den senaste uppdateringen av PhoneZap? Kom typ torsdag förra veckan...

Ringsignaler i iPhone

Vad är det för djäkla trams att man bara kan använda låtar från iTunes som ringsignaler?
Och inte ens alla låtar där vad det verkar. Nåt dravel om rättigheter som vanligt?

Förmodligen. Men har du en mac? Då har du troligtvis iLife också? I så fall kan du starta Garageband, importera ett ljudspår (det vill säga låten du vill använda) och sedan exportera till iTunes. Därefter kan du använda den som ringsignal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 02:26

Annars tycker jag det här fungerar ypperligt.
Audiko

  • Medlem
  • 2008-09-03 08:37

Tackar! iToner funkar ju perfekt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-03 12:25

Jag kör iToner också, klockrent.

Audiko!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 17:32

1. Högerklicka fil i iTunes, konvertera till AAC.
2. Spara filen till skrivbordet.
3. Döp om och ändra ändelse till .m4r.
4. Kopiera in i iTunes.
5. Klart. Du borde se låten under "Ringsignaler" och vid nästa synk är den redo att användas.

Detta fungerar för mig i varje fall.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-09-03 18:28
Ursprungligen av Linus:

1. Högerklicka fil i iTunes, konvertera till AAC.
2. Spara filen till skrivbordet.
3. Döp om och ändra ändelse till .m4r.
4. Kopiera in i iTunes.
5. Klart. Du borde se låten under "Ringsignaler" och vid nästa synk är den redo att användas.

Detta fungerar för mig i varje fall.

Vad har du generation av iPhone? Vilken FW?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 18:34
Ursprungligen av Palhson:

Vad har du generation av iPhone? Vilken FW?

Senaste. Det kan vara en begränsning i längd också förresten, jag här inte provat något annat än en kort stump. Max 30 sekunder har jag läst någonstans.

Ursprungligen av Linus:

Senaste. Det kan vara en begränsning i längd också förresten, jag här inte provat något annat än en kort stump. Max 30 sekunder har jag läst någonstans.

Max 40 sekunder är det som gäller. Iaf om man skickar från Garageband

annars phonezap genom iphonen, bra ladda ner, och gå in i, välja låt och klart!

Tycks inte vara nån 40sekunders-gräns för ringsignaler importerade med iToner.

Audiko är ju verkligen mycket bra för det här ändamålet!

Tack för tipset. På grund av alla begränsningar har jag inte pallat fixa ringsignaler innan, men nu har jag en hel uppsjö!

Tack!

Men alla som har en mac med iLife: Starta Garageband, dra in låten ni vill ha och markera den del av låten ni vill ha som ringsignal. Exportera sedan till iTunes så har ni det! Svårare än så är det inte.

(Fast det funkar inte för DRM-skyddad musik... )

Mig veterligen så kan man inte installera egna sms-signaler i en iPhone. Synd - jag hade alltid en koltrast i mina andra nallar.

Ursprungligen av Zimmerman:

Mig veterligen så kan man inte installera egna sms-signaler i en iPhone. Synd - jag hade alltid en koltrast i mina andra nallar.

Mm, detta är en funktion sam hade varit trevlig!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-05 08:18

Slog ihop två trådar om samma sak.
/Moderator

  • Medlem
  • Falköping
  • 2008-09-05 16:15

jag har lagt in en egen signal som ringsignal...gick väldigt lätt!!
här finns en förklaring..
Så byter du ringsignal på din iPhone! | iPhoneinfo.se
sen finns ju iRinger med...

Lycka till

Bevaka tråden