Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone på PC > iPhone på Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick igår min iMac och har idag kopplat upp allt och börjar redan känna mig hemma.

Problemet är - Innan hade jag endast iTunes (win) till att synka och skapa mig ett bibliotek för de låtar, filmer etc jag ville ha på min iPhone.

Nu kommer jag dock använda iTunes till att spela upp musik tänkte jag. Problemet är bara att jag inte vill ha alla låtar synkade som jag har i mitt nuvarande bibliotek.
Hur fixar jag in så jag får de låtar, bilder, ringsignaler och filmer som redan ligger på iPhonen att stanna där vid synkronisering på den nya macen?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 14:16

Tips: Krångla inte till det. Set till att ha ETT bibliotek på EN dator med "allt" i. Sedan gör du en eller flera spellistor med låtar du vill ha på iPhone. Sen synkar du endast dessa spellistor.

Allt du nu har på din iPhone ligger väl i iTunes på PC? Så då börjar du väl med att migrera detta bibliotek till din iMac. Därefter använder du Macen vid iPhone-sync.

Ja alltså PC-maskinen ska ju skrotas helt, men håller på att rädda de filer som ska över hit.
Men om man fuskar och gör det på det sättet, med spellista till iPhonen, så blir det ju inte riktigt som det ska vara, eller tänker jag fel?

Hur för jag över det bibliotek på PC:n till Macen, går det att exportera på något sätt alltså?

Fildelning emellan maskinerna torde väl funka? annars kanske bränna ut på en DVD

Tyvärr krånglar windowsdatorn, så går inte att komma åt den via nätverket. Krånglat med det jättelänge så orkar inte ge mig på det igen nu, jag tar och bränner ut en DVD så får jag se vad man kan göra utifrån det.

Tack!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-02 22:48

du kan ju köra en.. typ ubuntu bootcd som körs från cd och sedan bara köra igång samba o skicka över allt du vill ha till macen.

1
Bevaka tråden