Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

24 till 16 bit konvertering?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en massa små ljudfiler i 24bitar som jag vill konvertera till 16 bitar för att kunna proppa in dom i en mpc2500. Finns det nåt bra (helst gratis) Mac prg som kan ta ett gäng 24 bitars filer och konvertera dom till 16 bitar? Sitta och göra det fil för fil skulle ta för lång tid. Nåt prg som har nån sån där batch funktion (så heter det va?)

Har inte testat det själv, men SoXWrap borde funka. (sox är ett unixprogram som jag försökt använda för batchkonvertering ett par gånger, men oftast gått bet på gränssnittet. Men med ett GUI kanske det går lättare.)

Switch är rätt trevligt för batchkonvertering, men det verkar inte kunna bestämma bitdjup på AIFF eller WAV. Plusversionen kanske funkar?

Tack för förslagen false messiah.
Provade bägge. AIFF till WAV funkar fint men tyvärr inte 24 till 16 bit.
Inte vad jag kunde upptäcka iallafall. Hmm...
Får leta vidare...

Jag har lite av samma problem...har du hittat något program som kan göra det? Iofs kör jag Win XP, men ändå...

Haha! Mitt gamla Wavelab 3.0 gör just precis det här, upptäckte jag efter lite surfande. Mycket smidigt. Batch processing, kallas det, och befinner sig under filmenyn.

1
Bevaka tråden