Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBEdit 9 släppt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

BBEdit 9 släpptes igår, läs mer här eller läs fullständig release notes här.

Gruber är (som vanligt ) positiv till den nya versionen. Själv har jag precis köpt uppgraderingen, ska bli kul att testa.

Lite mer nyanserad kritik från Michael Tsai: Michael Tsai - Blog - BBEdit 9

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-29 18:01

Fråga: stöder den nu att använda andra sftp portar än 22??

Ursprungligen av tok:

Fråga: stöder den nu att använda andra sftp portar än 22??

Vet inte riktigt, jag har inget server att testa mot som inte använder standardporten.

Men det finns ett demo du kan ladda hem för att testa själv.

Ursprungligen av tok:

Fråga: stöder den nu att använda andra sftp portar än 22??

Javisst, det fungerar om man anger både värddatornamn och portnummer i serverfältet, t ex "shaka.acc.umu.se:80".

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-30 01:47
Ursprungligen av Marcus K:

Javisst, det fungerar om man anger både värddatornamn och portnummer i serverfältet, t ex "shaka.acc.umu.se:80".

Upptäkte att man kunde göra så - och var på väg att gå hit för att skriva in att det går att göras ( även på 8.7 och troligen tidigare varianter) - men du han före mig

Vilken trevlig server - själv föredrar jag lenin eller stalin

Ursprungligen av Marcus K:

Javisst, det fungerar om man anger både värddatornamn och portnummer i serverfältet, t ex "shaka.acc.umu.se:80".

Jag utgick ifrån att det inte gick eftersom det hade varit det naturligaste att försöka och därför, trodde jag, redan testat och misslyckat

Ursprungligen av tok:

Vilken trevlig server - själv föredrar jag lenin eller stalin

Heh, vilken nostalgi, jag får väl dra till med montezuma då

Jag köpte direkt och har hunnit använda det för lite php-knackande. Text completion är så j*kla skönt - äntligen!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-29 21:06

Själv så står jag i valet och kvalet på om jag ska uppdatera till senaste versionen - har börja gilla TextMate över BBEdit

1
Bevaka tråden