Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varvtalsreglera DVD-ROM

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-26 11:10

Har nyss införskaffat en Mac Mini tänkt som surfmaskin/HTPC. Då jag har den i vardagsrummet krävs att den är tyst, vilket den verkligen är. Förutom en detalj. Alla försök att nyttja DVD-läsaren resulterar i ljud som jag normalt förknippar med flygplatser. Musik CD och film-DVD är alltså inget man kan använda annat än till att rippa. Det är väl inga jätteproblem med ljud-CD, men ganska irriterande med film-DVD. Vill alltså få till en betydligt tystare lösning.

Till PC finns ju mjukvara som sägs sänka varvtalshastigheten och därmed oljudet (ex. Nero CD Speed). Finns nåt sånt till OSX?

Senast redigerat 2008-08-26 11:30

Titta på DiscRotate (gratis/donationware). Har inte testat det själv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-26 11:32

Perfekt! För att inte tala om blixtsnabbt. Ska testa så snart jag kommer hem. Återkommer med resultat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-26 17:14

Problemet är löst. Tackar för tipset.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-29 13:07

Åh lysande!

Har införskaffat en Mini i dagarna som skall agera Mediacenter.
Konfade upp minin med synkning av iPhoto, iTunes, filmer mm, sen när jag provade stoppa i en DVD så lät det som att den var på väg att lyfta...scheisse (gillar inte apparater som för ett jädra liv)!

Denna app skall installeras så fort jag kommer hem!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-10-29 23:14

Spela musik och film från plastskivor med metallbeläggning är ju bara sååååå 1990 liksom!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-30 19:13

Jaha du. Gääsp.

Ursprungligen av bollman:

Spela musik och film från plastskivor med metallbeläggning är ju bara sååååå 1990 liksom!

Har du något bättre LAGLIGT alternativ är du välkommen att dela med dig

Ursprungligen av PeeMaN:

Har du något bättre LAGLIGT alternativ är du välkommen att dela med dig

iTunes

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-31 11:04

Ja, håller med om att det är väldigt 1990.

MEN, har man väldigt många filmer så kanske det blir lite jobbigt att sätta sig och rippa varenda film och för att inte tala om diskutrymmet som skulle försvinna fortare än kvickt...
Dessutom är det ungefär den nivån som barn i åldern 4-7 år klarar av, stoppa i en skiva i en dator, läsa något ord och klicka på en knapp och filmen startar.

1
Bevaka tråden