Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut på båda sidor av pappret?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det i inställningarna se till så utskrifterna hamnar på båda sidorna. T ex så att den skriver ut hälften sen stoppar man tillbaka det utskrivna pappret i skrivaren igen så att den kan skriva ut resten på motsatta sidan...

Vissa skrivare kan ju göra det som standard, men min Hp deskjet 5655 verkar inte kunna det. Tänkte därför kolla om det går med någon typ av inställning i skrivarinställningar?

Har man inte en skrivare som skriver dubbelsidigt (dvs har duplex-enhet) så brukar man skriva ut varannan sida först, tex udda sidor, vända på traven och skriva ut resten, dvs jämna sidor. Den inställningen finns under Pappershantering (skriv ut udda sidor eller jämna).

Dock brukar man få prova några gånger (prova på en delmängd först, sid 1-4 tex) tills du vet hur du skall vända pappret och tejpa gärna fast en lapp på skrivaren till dig själv på hur det skall vändas till nästa gång.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-08-24 08:52

Lånar denna tråd lite. Jag har en Canon Pixma IP 3000 som stöder dubbelsidig utskrift. Men när jag skulle skriva ut en broschyr som jag gjort i Pages blir baksidan upp och ner, d.v.s man måste vända på broschyren för att läsa baksidan. Jag har försökt att ändra div. inställningar men ej lyckats få det rätt.
Går det att få baksidan rättvänd ?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-08-24 12:14
Ursprungligen av Marco:

Går det att få baksidan rättvänd ?

Titta under "Layout" i utskriftsrutan och växla mellan "Bindning kortsida" och "Bindning långsida".

Vissa skrivare använder inte systemets standardinställningar, och då finns valen under "Skrivarfunktioner" istället. Ofta med en kryptisk benämning som för Xerox där det står "Top-top" och "Top-bottom". Prova dig fram.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-08-24 20:23
Ursprungligen av Kalle W:

Titta under "Layout" i utskriftsrutan och växla mellan "Bindning kortsida" och "Bindning långsida".

Jag tittade under "Layout" och där stod under Two-sides "Off" ,"Long-edges bindning" eller "Short-edges bindning" men det gick inte att ändra från "Off".

Canon Pixma IP 3000 stöder nog inte "systemets standardinställningar" som du skrev om, så jag tittade igen under "Dupex Printing & Margin" där jag ställde in "Automatic Duplex Printing" innan, och där under kryssade jag i "Short-side stampling (Top)" istället för "Long-side stampling (Left)" (det som jag hade när baksidan blev felvänd).

Ock då blev det rätt.:)

Vad mycket lättare det blir när man vet vad som ska ställas in.

Tack så mycket Kalle W

1
Bevaka tråden