Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrstyrningsproblem med alt-tangenten

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har upptäckt ett problem som är lite svårt att begripa sig på. Jag fjärrstyr datorer lite här och där och på lite olika sätt och då och då dyker ett problem upp. Den fjärrstyrda datorn får för sig att alt-tangenten är nertryckt. Det gör att man inte kan skriva in text (se bild). Om man loggar ut och sen loggar in igen så är problemet borta.

Det som är konstigt är att problemet dyker upp i alla tänkbara situationer så minsta gemensamma nämnare borde därför vara Mac OS X. jag har sett problemet med Microsoft Remote Desktop där jag styr en PC. Jag har sett det med Apple Remote Desktop där jag styr en mac och jag har sett det med inbyggda fjärrstryrningen i Leopard.

Har någon sett det här och läst något om vad det kan vara?

...

När det händer trycker jag in tangenten ifråga några gånger och hoppas att fjärrdatorn uppfattar att den åkt "upp".

Du har sett det här felet alltså?

Jag har aldrig lyckats lösa det under samma inloggning hur jag än trycker.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-21 22:49

Jag hade felet med MS RDC beta. Sen den skarpa MS RDC 2.0.0 kom är det borta.

Jag kör senaste MS RDC 2.0.

Jag får för mig att om jag lägger emulatorn gömd i bakgrunden en stund så finns felet där när jag ska använda emun på nytt. Om jag jobbar aktivt i den fjärrstyrda datorn så blir det inte plötsligt fel. Jag ser aldrig felet komma så att säga.

1
Bevaka tråden