Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker "Insert"-knapp på mac-tangentbord då man kör remote mot en PC?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Vet någon vilken tangent/-kombination som krävs på ett mactangentbord för att aktivera "insert"-funktionen på en "remote-ansluten"-PC? Den har avvaktiverats helt nyligen, då den fungerat perfekt förut.

Sitter på en iMac med nya tangentbordet, har 10.5, kör remote med CoRD mot en XP-maskin och nu kan jag inte skriva i text på PC'n utan att efterkommande text raderas. Frustrerande!! Har provat att trycka på "fn" (knappen ovanför delete), "fn+return" m.m. utan resultat.

Jag sliter mitt hår, jag googlar, jag skriker runda ord (som boll, cirkel dvs sfärord) men får det icke att fungera.

Någon underbar person här på 99 som kan hjälpa till?
[Retorisk fråga .;)]

Kan inte svara på frågan men är nyfiken på en grej.
Försvinner felet om du loggar ut och sen loggar in igen?

Hej,

Efter ännu mer googlande och prövade "alla möjliga och omöjliga tangentbordskombinationer" så fungerade det plötsligt. Nej, jag vet inte vilka tangenter jag då hade tryckt på (tror "fn" ändå var inblandad); jag bara upptäckte att "insert" fungerade igen.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Kan inte svara på frågan men är nyfiken på en grej.
Försvinner felet om du loggar ut och sen loggar in igen?

Nej, felet kvarstod även om jag loggade ut. Faktum är att jag upptäckte det redan förra veckan, men kunde då arbeta behjälpligt ändå.

Att inte kunna ändra i text utan att efterkommande text raderas är oerhört frustrerande.
It could just happen in the dark side of computer world.

Att jag frågade beror på det som jag undrar över här.

1
Bevaka tråden