Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard hänger/fryser Macbook och iMac, eller?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett väldigt konstigt problem med min iMac (3,06 24" 4gb ram) och även samma problem med min Macbook (2,0 2gb ram).

Bägge datorerna har Leopard installerat och visar upp samma problem.

Datorerna fryser i tid och tid (tillsynes helt random). Men, det är bara min kontroll över datorn som fryser. Alltså, om jag har igång itunes i bakgrunden så fortsätter låten att spela, spelar jag en film som fortsätter filmen att gå, råkar jag ha en tangent intryck när fysningen sker så fortsätter systemet att reppetera tangentryckettttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt. Ja, ni förstår. Ibland släpper det efter 30 sekunder, ibland 1 minuter, ibland 2 och ibland måste jag starta om.

Jag trodde först att detta berodde på mitt trådlösa tangentbord/mus. Men eftersom problemet även uppstår på Macbooken så har jag kunnat stryka det.

Jag börjar fundera om det är mitt mobila bredband som på något sätt orsakar detta? Är det någon som varit med om något liknande? Jag får alltså inte upp LSD-hjulet, utan all kontroll bara fryser (trycker jag på sleepknappen så somnar datorn, men jag kan inte väcka den igen).

Någon? Har försökt söka men inte hittat något liknande.

Transmission v1.3x har orsakat mycket badbollar senaste veckorna för väldigt många. Om du kör det så installera v1.22 igen och allt är löst.

1
Bevaka tråden