Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styrplattan för höger-eller vänsterhänta?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 17:01

Jag har precis upptäckt att vissa saker händer när jag utför det med högerhanden och inte med vänsterhanden. Kan det vara så att vissa saker är tänkta att utföras med vänsterhanden medan andra sk göras med högerhanden?:confused:

Menar du på fullaste allvar att styrplattan skulle kunna veta om fingrarna tillhör din högra eller vänstra hand?

Ursprungligen av bossep:

Jag har precis upptäckt att vissa saker händer när jag utför det med högerhanden och inte med vänsterhanden. Kan det vara så att vissa saker är tänkta att utföras med vänsterhanden medan andra sk göras med högerhanden?:confused:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 18:33

Jag är konfunderad? Faktum är att min MBP scrollar väsentligt stabilare när jag använder vänsterhanden. Mitt stora problem är när jag är i iPhoto. Jag skulle ibland kunna kasta ut datorn genom fönstret så frustrerad blir jag. Sedan testade jag med vänsterhanden med samma rörelse, inga problem.

Du skämtar Jag gick nästan på det

Ursprungligen av bossep:

Jag är konfunderad? Faktum är att min MBP scrollar väsentligt stabilare när jag använder vänsterhanden. Mitt stora problem är när jag är i iPhoto. Jag skulle ibland kunna kasta ut datorn genom fönstret så frustrerad blir jag. Sedan testade jag med vänsterhanden med samma rörelse, inga problem.

Du kanske har olika lutning på fingarna vilket ger dig bättre kontakt med vänsterhanden?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 20:06

Något är det! Det är synnerligen irriterande. Vid större arbeten använder jag externt tangentbord och mus.

Men visst förstår du att det har med handhavandet att göra? Att hårdvara och mjukvara inte har något att göra med detta? Att det beror på dig, din motorik och händer? Att plattan inte har en susning om det är vänster eller höger hand - eller fötterna eller näsan? Snälla - säg att du fattar detta. Please.

Ursprungligen av bossep:

Något är det! Det är synnerligen irriterande. Vid större arbeten använder jag externt tangentbord och mus.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-18 19:53
Ursprungligen av Zimmerman:

Men visst förstår du att det har med handhavandet att göra? Att hårdvara och mjukvara inte har något att göra med detta? Att det beror på dig, din motorik och händer? Att plattan inte har en susning om det är vänster eller höger hand - eller fötterna eller näsan? Snälla - säg att du fattar detta. Please.

Bara för att vara snäll och för att vi båda tillhör Mac-familjen, så, ja jag fattar det (inte) )

1
Bevaka tråden