Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka med P800?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-20 21:20

Sitter och försöker få mina två tidiga julklappar att prata med varandra Det är en PBG4 1GHz och en SonyEricsson P800. (Riktigt mumsiga maskiner, för övrigt. Mina jobbarkompisar hatar mig...

)
Har testat med telefonens vagga utan resultat, samt med USB-blåtandsadapter där de hittar varandra, men vägrar synka. Telefonen frågar om jag vill ta emot grejer, men sen händer inget (ja, jag klickar OK på den frågan).
Har faktiskt lyckats skicka bilder från telefonen till datorn med blåtand, men åt andra hållet verkar det vara tvärstopp.
Skulle helst vilja få det att funka med Palm Desktop. Vill också skicka över filer (bilder, mp3) till telefonen. Hur?
iSync verkar inte gilla P800, och Bluetooth Filöverföring får jag ingen kläm på överhuvudtaget.
Tacksam för alla förslag.
Kör OSX 10.2.3, och programuppdatering hittar inget mer.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-20 21:24

Testa om Mobilesync gillar P800an... funkar dock bara mot Entourage X

www.salling.com

Hur är P800 annars? som telefon/PDA sett?

Lätthanterlig? Stor och klumpig?

Skriv och berätta vetja. Supersugen på att skaffa en men vill inte köpa grisen i säcken.

Jag tror inte att Sonyericsson har ett uttalat stöd för OSX i P800 "Syncstation" och dess tillhörande mjukvara. Jag kan inte se detta i alla fall. MEN detta blir nog åtgärdat av Apple med Isync. Vad jag däremot vänder mig emot är att köpa en telefon /PDA för x pengar och inte förvänta mig stöd för OSX i deskstandet. DÅLIGT Sonyericsson!

Vem vill skicka den första snytingen?

annars är P800 en användar dröm med touch screen åså Ersätter mina tidigare prylar i all fall.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-21 00:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Per Haglund:
Hur är P800 annars? som telefon/PDA sett?

Lätthanterlig? Stor och klumpig?

Skriv och berätta vetja. Supersugen på att skaffa en men vill inte köpa grisen i säcken.

Det blev en ny tråd av din fråga. Tror inte du blir missnöjd om du köper en, den kan definitivt ersätta både en telefon och en Palm. Förutsatt då att det går att synka den med Mac, och det lär väl lösa sig inom den närmaste tiden.

1
Bevaka tråden